Продажбите и печалбата на американската верига от заведения за бързо хранене McDonald’s Corp. за първото тримесечие надхвърлиха прогнозите на анализаторите, съобщи Bloomberg.
Това е пореден знак, че веригата привлича клиенти на фона на упорито повишената инфлация и по-високите цени в менюто си.
Ключовият показател за сравнимите продажби се повиши с близо 13%, по-силно от средната прогноза на анализатори, анкетирани от Bloomberg, за 8,2%. Резултатите в САЩ също леко надминаха прогнозите по този показател, като освен това се е увеличил и сравнимият брой посетители на заведенията.
Печалбата за тримесечието, с изключение на някои позиции, е 2,63 долара на акция, което също надхвърля предварителните оценки.
„На фона на предизвикателна среда търсенето на клиентите за марката McDonald’s остава силно“, коментира главният изпълнителен директор Крис Кемпчински в изявлението, придружаващо резултатите.
Акциите на веригата поевтиняват с 0,8% към 20 часа българско време. Книжата са поскъпнали с 11% от началото на годината до затварянето в понеделник, по-силно от широкия борсов индекс S&P 500.
Резултатите демонстрират устойчивостта на бизнеса на McDonald's, а и на останалите американски заведения за бързо хранене, на фона на високата инфлация при основните стоки, включително храната. McDonald’s заяви, че печели от „стратегическото увеличение на цените на менюто“ в САЩ, както и от ръста на дигиталните продажби и доставка.
Компанията се разглежда като изгоден вариант за хранене по време на икономическа несигурност, като потребителите се пренасочват към заведенията за бързо хранене от конкурентите с по-високи цени. Сравнимите продажби надминаха прогнозите във всички географски райони, със силни резултати в Япония, Австралия, Канада, Франция, Германия и Обединеното кралство. Над половината от приходите на веригата се формират от международните пазари.
Разходите за преструктуриране са намалили печалбата с 18 цента на акция, или 180 млн. долара. В опит да намали разходите компанията обяви по-рано тази година преструктуриране, което включва съкращаване на стотици служители.
McDonald’s намали също пакетите от възнаграждения на някои корпоративни служители.
Кемпчински посочва, че резултатите показват, че стратегията на компанията се отплаща, добавяйки, че компанията вижда „значително подобрение на удовлетвореността на клиентите по целия свят“.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната