Международната експанзия в днешно време е ключова стратегия за растеж за най-големите търговци на дребно в света, като компаниите се насочват към неизследвани пазари с най-висок потенциал за стимулиране на потоците от приходи и печалба, пише VisualCapitalist.
Макар че традиционните търговци на дребно се насочват към дигитални стратегии, докато индустрията се развива и поведението на потребителите се променя, физическите витрини продължават да бъдат доминиращ двигател на продажбите на дребно. През 2023 г. физическите продажби са формирали 81% от продажбите на дребно в световен мащаб.
Днешната графика показва най-големите търговци на дребно, работещи на най-голям брой пазари по света, въз основа на данни от National Retail Federation.
Трябва да се отбележи, че осем от първите 10 компании с най-широк пазарен обхват идват от Европа.
Гигантът за бърза мода H&M се класира на първо място като цяло с 4454 магазина в 68 страни през миналата година. За 2023 г. шведската компания отбеляза приходи за 21,6 млрд. долара, като най-големите ѝ пазари по брой магазини са САЩ, Германия и Обединеното кралство. Тази година тя планира да отвори 100 нови магазина на развиващи се пазари, но и да затвори 160 магазина на установени места, което в крайна сметка ще намали броя на магазините ѝ в световен мащаб.
На второ място е IKEA с присъствие в 51 държави. Миналата година компанията разшири присъствието си в Индия, като отвори първия си магазин в технологичния център Хайдерабад. Въпреки че компанията има широк международен обхват, броят на витрините ѝ са много по-малко от тези на H&M – общо 477 магазина по целия свят.
Поглеждайки отвъд Стария континент, японската Fast Retailing е най-добрият търговец на дребно в Азия, работещ в 27 страни по света. Като компания майка на модната марка Uniqlo, тя е и на седмо място по пазарна капитализация в страната.
Apple е единствената американска компания, която влиза в този списък, с магазини в 25 страни. Като цяло компанията управлява четири вида магазини за търговия на дребно: обикновени, AppleStore+, водещи (flagships) и водещи+. Обикновените магазини често печелят по 40 млн. долара годишно, докато водещите+ магазини – по над 100 млн. долара.
До 2027 г. компанията планира да изгради или ремонтира 53 магазина в световен мащаб, като по-голямата част от тях са в САЩ и Китай.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?