Международната експанзия в днешно време е ключова стратегия за растеж за най-големите търговци на дребно в света, като компаниите се насочват към неизследвани пазари с най-висок потенциал за стимулиране на потоците от приходи и печалба, пише VisualCapitalist.
Макар че традиционните търговци на дребно се насочват към дигитални стратегии, докато индустрията се развива и поведението на потребителите се променя, физическите витрини продължават да бъдат доминиращ двигател на продажбите на дребно. През 2023 г. физическите продажби са формирали 81% от продажбите на дребно в световен мащаб.
Днешната графика показва най-големите търговци на дребно, работещи на най-голям брой пазари по света, въз основа на данни от National Retail Federation.
Трябва да се отбележи, че осем от първите 10 компании с най-широк пазарен обхват идват от Европа.
Гигантът за бърза мода H&M се класира на първо място като цяло с 4454 магазина в 68 страни през миналата година. За 2023 г. шведската компания отбеляза приходи за 21,6 млрд. долара, като най-големите ѝ пазари по брой магазини са САЩ, Германия и Обединеното кралство. Тази година тя планира да отвори 100 нови магазина на развиващи се пазари, но и да затвори 160 магазина на установени места, което в крайна сметка ще намали броя на магазините ѝ в световен мащаб.
На второ място е IKEA с присъствие в 51 държави. Миналата година компанията разшири присъствието си в Индия, като отвори първия си магазин в технологичния център Хайдерабад. Въпреки че компанията има широк международен обхват, броят на витрините ѝ са много по-малко от тези на H&M – общо 477 магазина по целия свят.
Поглеждайки отвъд Стария континент, японската Fast Retailing е най-добрият търговец на дребно в Азия, работещ в 27 страни по света. Като компания майка на модната марка Uniqlo, тя е и на седмо място по пазарна капитализация в страната.
Apple е единствената американска компания, която влиза в този списък, с магазини в 25 страни. Като цяло компанията управлява четири вида магазини за търговия на дребно: обикновени, AppleStore+, водещи (flagships) и водещи+. Обикновените магазини често печелят по 40 млн. долара годишно, докато водещите+ магазини – по над 100 млн. долара.
До 2027 г. компанията планира да изгради или ремонтира 53 магазина в световен мащаб, като по-голямата част от тях са в САЩ и Китай.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert