Печалбата на Just Eat Takeaway.com за първото полугодие надмина очакванията на анализаторите, докато европейската компания за доставки на храна намалява разходите и подобрява оперативната си ефективност, пише Bloomberg.
Коригираната печалба преди данъци, лихви, обезценка и амортизация се повиши с 42% до 203 млн. евро през първите шест месеца на годината, гласи изявление на базираната в Амстердам компания. Това е над средната прогноза за 196,6 млн. евро, дадена от анализатори, анкетирани от Bloomberg.
Разходите за куриер на Just Eat, които включват главно разходите за ангажиране на работници чрез агенции и компании за доставка на трети страни, са намалели през периода. Тя е свила цената на поръчка като е опростила модела си за доставка във Великобритания.
Компанията иска да увеличи поръчките като разшири клиентската си база чрез програми за лоялност и партньорства. Освен това диверсифицира бизнеса си и посегна към близки сегменти през последните няколко тримесечия като хранителните стоки, здравето и красотата.
През юни компанията включи партньорство с Amazon.com, където членовете на абонаментната програма Prime в Германия могат да получат безплатна доставка от Just Eat на стойност над 15 долара. През май Amazon повиши дела си в американското звено на JustEat – Grubhub, и разшири партньорството си с компанията да позволи на американските потребители да поручват храна за вкъщи в уебсайта и приложението на търговеца на дребно.
В момента Just Eat проучва частична или пълна продажба на Grubhub, която отбелязва „силен напредък“ в посока рентабилност, коментира компанията.
Общата стойност на поръчките, направени в платформата на Just Eat, възлиза на 13,2 млрд. долара за първата половина на годината, което надмина очакванията на анализаторите. Регионите на Северна Европа и Великобритания са записали растеж на брутната стойност на трансакциите през периода, докато Северна Америка и Южна Европа, както и Австралия и Нова Зеландия, са отчели спад.
Наскоро Just Eat обяви план за прекратяване на дейността си в Нова Зеландия. Освен това възнамерява да напусне френския пазар. Компанията запази прогнозата си за годината и обяви програма за обратно изкупуване на акции за до 150 млн. евро.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.