Над 106,5 млн. лв. достига оборотът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl за 2024 г. Експортният оборот бележи значителен ръст от 21,7% спрямо миналата година.
През 2024 г., благодарение на партньорството си с Lidl, своя продукция са изнесли общо 39 български компании в 28 държави.
Графика: Lidl
„Българските стоки стават все по-търсени в европейската мрежа на Lidl. Горди сме и много удовлетворени от тези успехи на нашите български партньори. Заедно бележим не само ръст в експортния оборот, но и значителен ръст в обема на изнасяните стоки, което е сигурен знак, че продуктите на родните производители са с достатъчно високо качество и покриват всички европейски изисквания. Продължаваме да работим съвместно, за да осигуряваме нови възможности за развитие и растеж на българските производители“, каза Драгомир Илиев, управител „Стоково снабдяване“ в Лидл България.
Италия води по ръст на експортния оборот през 2024 г. с увеличение от над четири пъти на годишна база и поръчани значителни обеми от оризови вафли и оризов чипс, сурови барчета, млечни продукти, питки за хамбургери, сладкарски изделия и др.
Във Великобритания износът на български стоки с Lidl за 2024 г. нараства над двойно (+234%) спрямо 2023 г., като сериозно увеличение на обемите има при зелените маслини с бадем, тестени изделия, питки за хамбургери и ориенталски млечни продукти като лабне.
Основно заради увеличение на обемите българско слънчогледово олио, Кипър отчита ръст на експортния оборот от над 151% за миналата година.
Сериозен интерес към продуктите на български производители има и в Латвия (143% ръст на оборота), Ирландия (139% ръст), Швейцария (над 107% ръст) и Австрия (над 80% ръст).
Графика: Lidl
Сред най-изнасяните продукти в мрежата на Lidl за 2024 г. традиционно са хляб и печива, олио, различни млечни продукти, оризови вафли и чипсове, различни захарни изделия като шоколирани ядки, кифлички и козуначени изделия и други. Близо 3 пъти се е увеличил и износът на плодове и зеленчуци спрямо предходната 2023 г.
Сред компаниите, които за първи път изнасят съвместно с Lidl, e Фикосота Фууд ЕАД, която реализира своите брускети и чипсове в мрежата на смарт ритейлъра в 8 европейски държави.
Собствените марки на Lidl са добре познати на потребителите в другите европейски държави и по тази причина са успешен инструмент, чрез който български производители, партньори на Lidl, лесно достигат до нови пазари и получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026