IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

"Нестле" продължава да инвестира в България стабилно и с ясна мисия

Страната ни е избрана за стратегически и иновативен център на "Нестле" за Европа

09:53 | 10.03.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Нестле
Снимка: Нестле

За изминалите 30 години, откакто "Нестле" придобива шоколадова фабрика "София" с над 80 години история, компанията инвестира стабилно над половин милиард швейцарски франка в разкриване на производствени линии за някои от най-иновативните продукти на компанията като KitKat Chunky, Smarties и сега за революционния за портфолиото на KitКat шоколад с мраморен ефект. България е избрана за стратегически и иновативен център на "Нестле" за Европа, което по думите на директора на фабриката Нина Виткова е огромно признание, но и огромна отговорност за целия български екип.

„Не само за нас, но и за България е важно да бъдем част от иновативно производство, защото това е безценна възможност за всички, които сме заети в него, да придобием знания и опит на най-високо ниво, да повишим експертизата си и да бъдем високо оценени от глобалния екип, което безспорно помага за имиджа на България като дестинация за чуждестранни инвестиции“, коментира Виткова.

Новото производство е разположено върху 3250 кв. м. площ, за свързването на машините са използвани над 72 км кабели, производствената лента е дълга над 100 метра и достига 5 метра височина, а всеки един от 420-те шоколада KtiKat, които се произвеждат на минута, изминава 1,2 километра на лентата, преди да бъде пакетиран. Капацитетът на производството е 15 хил. тона годишно, което прави приблизително 0,6 млн. шоколада на ден.

Снимка: Нестле Снимка: Нестле

Всеки шоколад с марката KitKat е съставен от балансирани слоеве кремообразен пълнеж и хрупкава вафла, покрити с плътен шоколад с уникален мраморен ефект, не съдържа изкуствени оцветители и консерванти, какаото е 100% отговорно добито и сертифицирано от Rainforest Alliance, а брашното, използвано за производството на вафлените кори, е 100% с български произход.

90% от тази продукция се изнася към 17 страни по света, сред които големи стратегически пазари като Великобритания, Франция, Канада и пр. „Гордеем се, че иновативните шоколади с три вкуса – лешник, солен карамел и двоен шоколад, произведени в нашата фабрика, всеки ден достигат до милиони консуматори по света, които свързват високото им качество и насладата с етикета „Произведено в България“, споделя Нина Виткова.

Откриването на новото производство е отнело над 30 месеца интензивна подготовка, в която цялото проектиране и строителство е поверено на български компании. Едновременно със строителните работи се работи по избор и доставка на оборудването, което е изцяло с машини от най-ново поколение, и едновременно с това се тестват рецептите за всеки един етап от производството на шоколадите - вафлената кора, пълнежа, плътната шоколадова обвивка с мраморен ефект.

„Най-голямото ни предизвикателство, както обикновено, беше времето. Всяко закъснение на доставка на дадена машина или част от оборудването забавя целия процес и поставя пред изпитание екипа ни, но съм много горда, че опита ни, в съчетание с решимостта ни да успеем и сплотеността на всички участници в процеса, даде резултат и производството стана факт на време и качествено“, разказва Нина Виткова.

Снимка: Нестле Снимка: Нестле

Машините от най-ново поколение използват 100% зелена енергия и позволяват консумацията на газ да се намали до 30%, разходът на вода с 67%, а цялостният въглероден отпечатък да се редуцира с 30%, като в същото време всички опаковки са 100% рециклируеми.

„За нас е важно не просто да инвестираме в някакво производство, а да инвестираме във високотехнологично и иновативно производство, което да развива потенциала на нашите служители, да повишава рейтинга на страната ни и да е с грижа към околната среда и бъдещето. Устойчивото производство е ясен ангажимент на "Нестле" на глобално ниво, който ние пренасяме и локално в България“, завършва разказа си за сладкия шоколадов бизнес на "Нестле" Нина Виткова.

Последна актуализация: 09:53 | 10.03.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още