Акциите на L'Oreal повишиха стойността си, след като козметичната компания отчете стабилен ръст на приходите от продажби, воден от търсенето на висок клас гримове и парфюми, пише Bloomberg.
Цената на книжата се повишиха с над 3% във вторник по обяд - първия ден от търговията в Париж, след като собственикът на марки като Aesop и Kiehl’s публикува финансовите си резултати. Стойността на акциите се понижи с около 21% през последните 12 месеца.
Съпоставимите приходи от продажби за първото тримесечие са нараснали с 3,5 на сто, обяви L’oreal миналата седмица. Това е близо три пъти повече от очакваното от анализаторите. Т. нар. подразделение Luxe за луксозни продукти е най-силното сред четирите звена, като приходите му от продажби са се увеличи с 5,8%.
Luxe е записало двуцифрен темп на растеж на новите серии парфюми, които включват предложения като Libre на Yves Saint Laurent и Born in Roma на Valentino.
Компанията се придържа към целта да увеличи приходите си от продажби и печалбата през тази година, въпреки че пазарът на разкрасителни продукти като цяло може да нарасне в долния край на диапазона от 4% до 4,5%, прогнозиран от компанията през февруари, каза главният изпълнителен директор Николас Йеронимус по време на разговор с анализатори.
През последното тримесечие приходите от продажби в Северна Америка са били по-ниски от очакваното, предвид по-слабото търсене на по-евтини гримове, обяви френската компания.
„Има някои добри и някои не толкова добри изненади“, посочва Йеронимус. Съединените щати са били „по-голямо предизвикателство от очакваното, докато бизнесът в Китай е бил по-добър от прогнозираното“.
L’Oreal е натрупала запаси от някои марки в САЩ в отговор на заплахата от митата и може да прехвърли част от производството си в страната, коментира изпълнителният директор. Компанията също така може да повиши цените, за да компенсира въздействието на митата, тъй като внася повечето Luxe продукти в Съединените щати, допълва той.
Подразделението за луксозни продукти показа рязко подобрение спрямо четвъртото тримесечие, когато продажбите му се повишиха само с 1%. Освен това се представи по-добре от звеното за парфюми и козметика на конкурента LVHM, чиито органични продажби спаднаха с 1% през първото тримесечие.
Главният финансов директор на LVMH Сесил Кабанис миналата седмица каза пред анализатори, че звеното за парфюми и козметика е усетило първоначалното въздействие от американските мита, обявени в края на март.