Moët Hennessy ще намали броя на служителите си този през 2019 г. Това прави компанията поредният производител на вино и други алкохолни напитки, който реагира на свиващото се търсене и търговската война между Европейския съюз (ЕС) и Китай относно коняка, пише Bloomberg.
Намалението ще се случва „чрез управление на естественото текущество, а не чрез подновяване на вакантните позиции“, коментира говорител на Moët Hennessy, която е подразделение на гиганта за луксозни стоки LVMH. В момента броят на служителите достига 9400, като ще бъде намален с 1200 души съгласно плана.
Въпреки че тези данни са малки в сравнение с общо 215 хил. служители на LVMH в глобален мащаб, намалението подчертава трудностите, пред които са изправени Moët Hennessy и нейните конкуренти, дори преди митата на президента Доналд Тръмп да добавят допълнителна несигурност.
Китай наложи антидъмпингови мерки срещу коняка миналата година в отговор на мерките на ЕС срещу китайските електромобили, а производителите, които не могат да продават чрез ключовите китайски безмитни канали, отбелязаха спад в продажбите.
„Бизнесът с алкохолни напитки е подложен на натиск от доста време, не само в Hennessy, но и в цялата индустрия за коняк“, коментира анализаторът на Bernstein Лука Солка. „Така че, ако не можете да увеличите търсенето – а не можете да увеличите търсенето, защото то е такова, каквото е – тогава трябва да коригирате профила на разходите си.“
Цената на акциите на LVMH се колебаеше между ръста и спада в Париж, на фона на по-широкото глобално рали.