IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Весела Апостолова, Publicis: AI позволява да се фокусираме върху креативността, а не върху рутината

Рекламата ще се превърне в динамична екосистема от данни, технологии и човешко разбиране, смята главният изпълнителен директор на агенцията

13:05 | 15.10.25 г.
Автор - снимка
Създател
Весела Апостолова, Publicis: AI позволява да се фокусираме върху креативността, а не върху рутината

През 2025 г. българското подразделение на Publicis Groupe празнува своя 30-и рожден ден на пазара у нас. За опита и развитието на компанията до момента, бъдещето пред нея и мястото на изкуствения интелект в работата - един разговор с Весела Апостолова, главен изпълнителен директор на Publicis Groupe България.

- Г-жо Апостолова, тази година Publicis Groupe празнува своята 30-годишнина у нас. Как българското звено на Publicis Groupe обменя опит и ноу-хау с компанията майка? Колко силна синергия сте изградили през тези години?

Българският офис на Publicis Groupe поддържа постоянен обмен на опит и ноу-хау с компанията майка чрез глобалния модел Power of One, който насърчава колаборацията между специалисти от различни дисциплини и пазари. Екипите у нас имат директен достъп до международните ресурси, технологии и инструменти на групата, както и до вътрешната платформа Marcel, която обединява знания, добри практики и AI решения. Работим съвместно с колеги от всеки един пазар по т.нар. глобални клиенти.

България е експертен център за „Разузнаване на социалните мрежи“ в региона, като местният екип работи с пазари от цялата мрежа на Publicis Groupe. Този постоянен обмен на идеи и умения ни позволява да прилагаме глобални стандарти и иновации на локално ниво. Синергията, изградена през годините, е изключително силна и се изразява както в качеството на кампаниите, така и в развитието на хората и бизнес резултатите.

- Как се представя българският офис на Publicis Groupe от бизнес гледна точка?

Отчитаме двуцифрен ръст през 2024 г., което потвърждава стабилното увеличение на бизнеса през последните години. Най-голям дял заема медийният бизнес, който през миналата година е на второ място на българския пазар според световната класация на Comvergence. В рамките на глобалната структура на Publicis Groupe регионът на Централна и Източна Европа (ЦИЕ) се представя по-добре от средното за Европа. Според резултатите за третото тримесечие на 2025 г. групата отчита органичен ръст от близо 3% за Европа, докато за ЦИЕ този ръст е около 10%. България се движи именно в този по-висок диапазон, което я поставя сред топ пазарите в региона по динамика и принос към общите резултати на групата.

Весела Апостолова

Весела Апостолова e главен изпълнителен директор на Publicis Groupe България и член на Съвета на директорите на „Заедно в час“. Част е от Publicis над 20 години, през което време е заемала различни позиции от заместник-изпълнителен директор на медийния бизнес, през изпълнителен директор на комуникационния и творческия бизнес и главен оперативен директор на компанията.

С богатия си управленски опит в медийната индустрия в България Весела има съществен принос за развитието на стратегическите процеси в медийната среда. Член на Управителния съвет на БАКА 2022-2025г.

- Кои са най-големите Ви предизвикателства в момента?

Най-големите предизвикателства пред Publicis Groupe България в момента са свързани с постигането на баланс между скоростта на промяната и устойчивото развитие на бизнеса. Клиентите очакват все по-бързи и измерими резултати, което изисква непрекъсната оптимизация и интеграция на нови технологии, включително AI и автоматизация на процесите.

Допълнително предизвикателство е преходът на творческия бизнес към нов прочит на ролите в традиционните креативни екипи, при който се търси добавената стойност на творческия продукт не просто в идеята, а в способността ѝ да улавя емоционалния заряд на инсайтите и да го превежда бързо и в мащаб в реална бизнес стойност и възвращаемост за клиентите. За да отговори на предизвикателствата, групата развива таланти чрез вътрешната менторска програма ELEVATE, насочена към професионалното израстване на служителите, и инициативата School of Big Ideas, която подготвя млади професионалисти в креативните и медийните дисциплини.

- Във вторник, 14 октомври, Publicis Groupe повиши прогнозата си за органичния растеж за цялата година след по-силни от очакваните резултати за третото тримесечие. Какво тласка бизнеса Ви напред, особено в среда на голяма икономическа и политическа несигурност?

Повишаването на прогнозата за органичен растеж през 2025 г. се дължи на няколко ключови фактора, като основният е спечелването на много нови и големи клиенти. Това потвърждава, че стратегията на компанията за интегрирани и базирани на данни решения работи ефективно. В среда на икономическа и политическа несигурност бизнесът се движи напред чрез диверсификация на продукти, услуги и региони, комбинирана с адаптация и гъвкавост в оперативен план. Залага се на способността да доставяме измерим резултат и бизнес ръст, което укрепва доверието на клиентите в нестабилни времена.

В България този глобален тренд намира отражение в усилена инвестиция в автоматизация, данни, както и разбиране на глобалните тенденции и тяхната локализация. Така местният офис е добре позициониран да черпи от този положителен импулс.

- Как очаквате изкуственият интелект да промени рекламната индустрия? Има ли подводни камъни, за които трябва да сте особено внимателни?

Изкуственият интелект вече променя рекламната индустрия, като автоматизира рутинни процеси, ускорява производството на съдържание и позволява по-прецизно таргетиране и персонализация. Publicis Groupe активно интегрира AI решения в своите глобални платформи, като взема под внимание всички неизвестни – от етични и правни рискове до необходимостта от прозрачност и надеждни данни, които да гарантират коректни резултати. Съществува и опасност от обезличаване на креативността, ако изкуственият интелект не се използва като инструмент в ръцете на човека, а като заместител. Истинската сила на AI е в синергията между технологиите и човешкия творчески заряд – именно там се крие бъдещето на ефективната и отговорна реклама.

- А кое е променил най-много досега в работата Ви?

Най-голямата промяна в работата на Publicis Groupe България досега идва от навлизането на изкуствения интелект и интеграцията му във вътрешните процеси. Екипите вече използват AI за анализ на данни, проучвания, автоматизация на задачи и създаване на сторибордове, което значително повишава ефективността и освобождава време за истинската креативност. Технологията обаче не замества човешкия талант, а го допълва – позволява на специалистите да се фокусират върху идеи и иновации, вместо върху рутината. В същото време Publicis Groupe въведе задължителни обучения за етично използване на AI и ограничи достъпа до външни инструменти, за да гарантира сигурност и отговорност. Тази трансформация промени не само начина на работа, но и културата на сътрудничество – превърна AI в естествен партньор в креативния процес, който обединява хора от различни екипи и поколения.

- Ако трябва да погледнете 30 години напред, как очаквате да изглежда Publicis Groupe и как ще изглежда индустрията?

Ако погледнем 30 години напред, можем да си представим Publicis Groupe като интегрирана, технологично-умна платформа, която не просто създава реклама, а формулира цялостни решения за бизнеса, базирани на AI, данни и креативност.

Рекламата ще се превърне в динамична екосистема от данни, технологии и човешко разбиране, а агенциите – в организми на доверие, които комбинират логиката на алгоритмите с интуицията на творчеството. Защото както при AI, така и при творчеството, любопитството стои в началото на всяко откритие – но именно човешката чувствителност ще определя посоката и смисъла на това пътуване. И какво е това, ако не всичко, в което винаги сме вярвали.

Publicis Groupe - The Power of One

Publicis Groupe е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

Publicis Groupe България обединява няколко специализирани звена - Saatchi&Saatchi, Leо, Red Lion, Digitas, MSL, Publicis Dialog, Brandworks, Data Intelligence, Zenith, Starcom и Publicis Sapient, които работят в областта на рекламата, връзките с обществеността, промоционален и събитиен маркетинг, маркетинг към купувача и комуникация на местата на продажба, стратегическо планиране и бизнес дизайн, дигитални маркетингови и бизнес решения, производство на аудиовизуални продукти, медийни стратегии и медийно планиране и купуване.

Компанията също е експертен център за „Разузнаване на социалните мрежи“, чийто отдел работи с чужди пазари от мрежата на Publicis Groupe. Екипът има познания на повече от 25 езика и анализира тенденциите и нагласите в потребителското съзнание и поведение, преди те да са станали актуални,  като по този начин маркетинг експертите имат възможността да интегрират тази информация в дългосрочните си стратегии и процеси на марките и компаниите.

През 2022 г. Publicis Groupe България разраства технологичната си експертиза с екипи от ИТ разработчици, които работят за създаването на дигитални маркетинг платформи за глобални клиенти на Publicis.

Последна актуализация: 16:30 | 15.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Медии и маркетинг виж още
Финанси виж още