Индексите на Българската фондова борса (БФБ) приключиха сесията със спадове при слаба активност. Оборотът от търговията с български акции достигна едва 658,4 хил. лева в сравнение с почти 1,3 млн. лева от търговията с чуждестранни акции.
Основният индекс SOFIX се понижи с 0,8% до 601,6 пункта – най-ниското ниво от 12 май насам, а по-широкият BGBX40 изтри 0,81% до 139,14 пункта.
Индексът на дружествата със специална инвестиционна цел BGREIT падна с 0,24% до 181,45 пункта, а BGTR30 отписа 0,53% до 727,82 пункта.
От акциите в състава на SOFIX най-губещи в сесията са тези на „Еврохолд България“, които изтриха 4,76%. Следват акциите на „Химимпорт“ със спад от 1,95% и на „Доверие Обединен Холдинг“ (ДОХ) със спад от 1,57%.
Най-губещото дружество от BGBX40 е „Проучване и добив на нефт и газ“ със спад на цената на акциите от също 4,76%, следвано от „Еврохолд“ и „Илевън Кепитъл“ с 2,86%.
От акциите и в основния, и в по-широкия индекс най-силен ръст отбелязаха тези на „М+С Хидравлик“ – с 3,41%. На второ място по ръст и в двата индекса са акциите на „Сирма Груп Холдинг“, които поскъпнаха с 1,25%.
Най-губещото дружество от всички търгувани днес е „Български Транспортен Холдинг“ със спад на цената на акциите от 13,79%, следвано от „Синергон Холдинг“ с 6,82% и „Проучване и добив на нефт и газ“ и „Еврохолд“.
Същевременно „Син Карс Индъстри“ стана най-печелившата компания, като акциите ѝ поскъпнаха с 6,36%. Следва „Ейч Ар Кепитъл“ с 5,04% ръст на пазарната оценка и „М+С Хидравлик“.
От „Син Карс Индъстри“ обявиха днес, че за следващата година има заявка за производството на 400 автомобила от модела L CITY за нидерландския пазар. Компанията започва и разработването на следващите модели, като първият ще е L CITY куриер (до 3,5 т), следван от закрит и открит пътнически модел.
За да бъде запълнена предлаганата гама с най-малките лекотоварни автомобили (до 2000кг общо тегло), е договорено ползването на съществуваща платформа с електрическо задвижване, разработена от наложен европейски автомобилен производител, допълва дружеството. Върху готовата платформа ще бъдат вградени вече създадените от „Син Карс“ системи, купе и компоненти.
Това ще позволи да бъде увеличен многократно капацитетът на производството, като към 2030 г. целта е да се доставят 100 автомобила на производствена смяна – или около 100 хил. броя автомобила на годишна база. При изпълнение на поставените цели приходите ще надхвърлят 5 млрд. евро на година.
Свързани компании:


Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Европейците държат 3 пъти по-голям дял парите си в банки от американците
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Песков: Русия се стреми към дългосрочен мир
"България Еър" и Летище "Васил Левски" – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Бензема нае Лувъра за 12 000 евро за среща с приятелката си
Френският съд реши: ПСЖ ще плати на Мбапе $60 милиона
Полицията осуети имотна измама за стотици хиляди левове