IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Subway обмисля продажбата си, която може да стигне 10 млрд. долара

Според източници на Bloomberg обаче още не е взето финално решение по въпроса

09:06 | 12.01.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Веригата ресторанти за сандвичи Subway обмисля потенциалната си продажба, която може да я оцени на над 10 млрд. долара, съобщава Bloomberg, позовавайки се на запознат източник.

Процесът е в ранните етапи и Subway все още може да реши да не продължава с продажба, казва източникът, поискал анонимност, тъй като информацията все още не е публична.

„Като нетъргувана на борсата компания не коментиране структурата на собственост и бизнес плановете ни“, казва Subway в имейл. „Продължаваме да се фокусираме върху придвижването на марката напред в нашата трансформация, за да помогнем на нашите франчайзополучатели да бъдат успешни и печеливши“, посочват още от компанията.

Subway отдавна представлява потенциална цел за фирмите за частни капиталови инвестиции, както и други корпорации.

Компанията, базирана в Милфорд, щата Кънектикът, е една от най-големите вериги ресторанти за бързо обслужване в света с около 37 хил. локации в над 100 страни. Бързият ѝ растеж от отварянето на първия ресторант през 1965 г. се забави през последните години на фона на жестоката конкуренция.

Намеренията на Subway бяха съобщени по-рано от Wall Street Journal.

През октомври Subway заяви, че бележи положителен растеж през последните 18 месеца, след като веригата обнови имиджа си с кампанията „Яж свежо“, която включва нови рецепти за хляб, целящ да подобри приемането на веригата и продуктите ѝ от страна на потребителите. Компанията заяви, че дигиталните продажби, които включват поръчки, направени онлайн и чрез мобилни приложения, са подкрепили резултатите ѝ.

Инерцията може да помогне на компанията да привлече известен интерес след труден период, в който изживя катаклизми в управлението, критики от получателите на франчайз и намаляващи продажби.

Subway е едно от най-разпознаваемите имена в индустрията и нейните над 20 хил. локации в САЩ я правят най-голямата по брой ресторанти, засенчвайки McDonald’s. Липсата на гишета за коли обаче я засегнаха по време на пандемията, когато много ресторанти бяха затворени.

Компанията се изправи и пред поредица от негативни публикации в пресата, включително когато неин еднократен лобист бе осъден за детска порнография през 2015 г. Освен това Върховният съд на Ирландия постанови през 2020 г., че хлябът на Subway има твърде много захар, за да се нарича хляб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:06 | 12.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още