IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европейските брандове залагат на завръщането на Китай на пазара на луксозни стоки

В същото време потребителите на Запад започват да ограничават разходите си

23:04 | 23.01.23 г.
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Фокусът на луксозната индустрия се измества обратно към Китай с надеждата, че богатите потребители отново ще започнат да харчат за дизайнерски стоки по време на празненствата около Китайската нова година, след като Пекин започна да разхлабва правилата около Covid след три дълги години, пише Ройтерс.

Резултатите за последното тримесечие на LVMH и други европейски компании за луксозни стоки ще предложат бегъл поглед върху жертвата, която са дали заради блокадите през миналата година в Китай, докато компаниите представят скъпи нови колекции, свързани с Годината на Заека.

Очаква се те да отчетат забавяне на ръста на продажбите през тримесечието, тъй като харченето за дизайнерски стоки след пандемията започва да отслабва в САЩ и Европа.

Консенсусни прогнози, цитирани от UBS, са за ръст на продажбите за четвъртото тримесечие от 7% за LVMH, която ще представи годишния си отчет в четвъртък, и за спад на продажбите от 2% за Kering, която ще публикува своя отчет на 15 февруари. Очаква се Hermes, чийто отчет за четвъртото тримесечие ще излезе на 17 февруари, да съобщи за ръст на продажбите от 17% - спад спрямо увеличението от 24% през предишното тримесечие.

Представянето на индустрията в Китай ще подчертае удара от блокадите и последвалото разхлабване на политиката за нулев Covid. Разходите за луксозни стоки от китайски граждани намаляха от 33% от световния пазар на лични луксозни продукти през 2019 г. до 17% миналата година, сочат оценки на консултантската компания Bain.

„Наистина вярваме, че ще се завърнат силно в луксозния сектор, за да наваксат с това, което не успяха през 2022 г.“, казва Карълайн Рейл, ръководител на отдела за луксозни марки в Pictet Asset Management, говорейки за китайските потребители.

Информацията за търговията в края на годината, обявена миналата седмица от британската Burberry и собственика на Cartier Richemont, даде на инвеститорите поглед към развитието.

Richemont не успя да отговори на пазарните оценки, тъй като продажбите в Китай са се сринали с една четвърт. Трафикът на клиенти в магазините е намалял, а персоналът невинаги е бил на разположение. Много магазини са били с намалено работно време или временно затворени. Ръстът на продажбите на Burberry се е забавил рязко до 1% през тримесечието до края на декември в резултат на спад от 23% в континентален Китай.

Burberry обаче каза, че е оптимистично настроена, че потребителите в Китай ще започнат да харчат отново, а Richemont отбеляза възстановяване там преди празника, което подкрепи нарастващите очаквания за следващите месеци.

Прогнозите са Китай да стане най-големият пазар в луксозната индустрия до 2025 г. Луксозният сектор е сред най-големите очаквани печеливши от разхлабването на ограниченията в Китай, които не позволяваха на купувачите да влизат в магазините в продължение на месеци. Акциите на LVMH, най-високо оценяваната публично търгувана компания в Европа, с оценка от около 400 млрд. евро, и на Hermes наскоро достигнаха исторически върхове.

На модните ревюта в Париж, които продължават до края на тази седмица, китайските купувачи, основна част от подобни събития преди удара на пандемията, все още не са се завърнали масово.

Въпреки че се очаква първоначално китайците да възобновят пътуванията си в Азия, Европа е регион, който ще се възползва особено силно от завръщането на китайски туристи. Рейл вярва, че китайските купувачи може да започнат да се завръщат в Европа по-забележимо в края на второто тримесечие или през втората половина на тази година.

В Съединените щати някои американци съкращават излишните си разходи поради високата инфлация. Данните за кредитните карти от Citigroup показаха, че разходите за луксозни стоки в САЩ през декември са намалели с 10% на годишна база, а спрямо 2019 г. са спаднали с 2% основно поради по-слабия бизнес на универсалните магазини и онлайн платформите.

Пътуващите американци обаче вероятно са продължили да подкрепят резултатите на луксозните марки в Европа, като гражданите на САЩ водят при възстановяването на безмитното пазаруване в Европа, показват данни от декември на Global Blue.

Последна актуализация: 23:04 | 23.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още