IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Procter & Gamble: Потребителското търсене се възстановява въпреки по-високите цени

Компанията повиши прогнозата за годишните си приходи от продажби

18:30 | 21.04.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Procter & Gamble повиши прогнозата за приходите си от продажби за фискалната година, която завършва през юни, цитирайки по-високите цени и по-слабото увеличение на търсенето на част от продуктите ѝ. В резултат на новините цената на акциите ѝ записа най-големия си ръст от три години, пише Bloomberg.

Производителят на потребителски стоки заяви, че органичните му приходи от продажби, които не включват валутните колебания, ще нараснат с 6% спрямо предходната година, което е над предходната прогноза за около 5% повишение. И все пак P&G не промени очакванията си за печалбата, въпреки облекчаването на разходите, потвърждавайки по-старата си прогноза, че печалбата на акция ще е в долния край на диапазона от 5,81 до 6,04 долара.

Прогнозата и тримесечните резултати надминаха очакванията за ключови метрики, подчертавайки, че икономическото забавяне на САЩ изглежда сравнително ограничено, дори когато ускоряващата се инфлация влияе негативно на разходите на домакинствата. Производителят на шампоаните Head & Shoulders съобщи, че общо продадените бройки са спаднали с 3 на сто през тримесечието, завършило през март. Този спад е по-малък от това, което очакваха анализаторите и е по-слаб от онзи, които P&G записа през предходното тримесечие. Обемът на продадените продукти се е увеличил в САЩ, сподели главният финансов директор Андре Шултен в интервю.

„Нашите обеми започват да се стабилизират, което искахме да видим“, коментира Шултен, допълвайки, че поради високите разходи за труд и суровини, „ние не сме в състояние да повишим прогнозата за печалбата на този етап“.

Цената на акциите на P&G се повиши с 4,8% на борсата в Ню Йорк, благодарение на което общия ръст на стойността на книжата от началото на годината достигна 4%. Това обаче е под повишението на бенчмарка S&P 500.

Като се изключи Русия, спадът на обема е около 2%, обяви Шултен. Възстановяването на потреблението в Китай след повторното отваряне и вдигането на строгите мерки срещу Covid-19 също е помогнало за ограничаване на спада на продадените бройки. И все пак P&G очаква понижението на обемите да се задържи и през настоящото тримесечие.

Органичните приходи от продажби са нараснали със 7% през последното тримесечие, подкрепени от близо 10-процентното увеличение на цените, което помогна за компенсиране на спада на продадените бройки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:09 | 21.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още