IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите на Procter & Gamble нараснаха леко, подкрепени от по-високите цени

Компанията продължава да записва спад на обемите

16:35 | 28.07.23 г.
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Procter & Gamble отчете тримесечни приходи и печалба, които надминаха очакванията на анализаторите, благодарение на повишенията на цените на продукти като пастата за зъби Crest и пелените Pampers, пише CNBC.

Но компанията даде по-мрачна прогноза за приходите си от продажби за фискалната 2024 г., които се оказаха под прогнозите на Wall Street. И все пак цената на акциите се повиши с 1,5% преди началото на борсовата сесия в петък.  

Производителят на праховете за пране Tide отчете нетна печалба за четвъртото тримесечие в размер на 3,38 млрд. долара, или 1,37 долара на акция, което е над сумата от 3,05 млрд. долара, или 1,21 долара на акция, отчетена година по-рано.

Нетните приходи от продажби са се увеличили с 5% до 20,55 млрд. долара. Органичните ѝ приходи, които ограничават валутните колебания, придобиванията и продажбите, са нараснали с 8 на сто през тримесечието.

За фискалната 2024 г. P&G очаква приходите ѝ да нараснат с 3 до 4 процента, което е под прогнозата на Wall Street за 4,5% ръст. Компанията също така прогнозира, че печалбата ѝ на акция ще се увеличи с 6-9%, което е в долната част на прогнозите на анализаторите за 8,8%.

От около две години P&G повишава цените на своите продукти, за да смекчи по-високите си разходи за суровини. И все пак клиентите не бяха толкова склонни да се придържат към нейните марки, което доведе до пет последователни тримесечия на спад на обемите. Този показател изключва влиянието на валутите и цените, за да отрази търсенето.

През последното тримесечие обемите на P&G са се свили с 1%.

Най-голям спад в обема отбеляза сегментът на здравеопазването – 3%. Подразделението, което включва Oral-B и Peptol-Bismol, изплаши северноамериканските клиенти с по-високите си цени, посочва компанията. Европа и Азиатско-Тихоокеанският регион също отбелязаха свиване на пазара.

Бизнесът с продукти за грижа за дома, който включва марките Tide и Fabreze, записа 2% спад на обемите.

Сегментът, включващ самобръсначките Gillette и Venus, пък отчете 1% понижение на обемите. От своя страна, сегментите за грижа за бебето, жената и семейството, както и този с разкрасителни продукти, нямат съществени изменения в обемите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:35 | 28.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още