Класацията Kantar BrandZ на 100-те най-влиятелни марки за 2024 г. потвърди силата на френските водещи луксозни къщи. Триото Vuitton, Hermès и Chanel за пореден път заеха трите водещи позиции в категорията на компаниите от луксозния сектор, пише Fashion Network.
Макар че Louis Vuitton излиза от общата челна десетка, Hermès запазва стабилно позицията си въпреки мудното местно потребление и отчита изключителен ръст в стойността на бранда – от 23% спрямо увеличение за луксозния сектор като цяло от 8%.
Тази година Louis Vuitton се нарежда на 12-о място, следвайки компании като технологичните гиганти Apple (която е на първо място по стойност на бранда с 1,015 трлн. долара), Google, Microsoft, Amazon и Facebook, веригата ресторанти за бързо хранене McDonald's, която напредва значително, и Nvidia, която се възползва сериозно от AI бума и се изкачва с 18 позиции спрямо 2023 г. до шесто място.
Класацията Kantar BrandZ 2024 показва, че стойността на световните топ 100 брандове е нараснала с 20% за година, достигайки 8,30 трлн. долара, и е близо до върха от 2022 г., когато бе 8,70 трлн. долара.
Според Kantar луксозният сектор, все още доминиран от европейските марки, се доказва като по-устойчив отново тази година, като общата му стойност расте с 4% спрямо 2022 г. Общата стойност на 10-те най-влиятелни луксозни марки е 357 млрд. долара.
Всички топ 10 бранда отбелязват положителна промяна на годишна база, с изключение на италианската Gucci, която губи 9% от стойността на марката си спрямо 2023 г. Louis Vuitton остава най-влиятелният луксозен бранд с ръст на стойността от 4% до 129,8 млрд. долара. На второ място е Hermès, чийто бранд се оценява на 93,676 млрд. долара благодарение на ексклузивното позициониране на продуктите си и високите цени, както и на положителните резултати, отбелязани на американските и китайските пазари. Трети е парижкият бранд Chanel, оценяван на 60,152 млрд. долара, при ръст от 8%.
Gucci е на четвърто място, като стойността на марката леко намалява, следван от Dior, оценяван на 11,982 млрд. долара, Cartier с 10,514 млрд. долара и Rolex с 9,099 млрд. долара – нов рекорд благодарение на 15% ръст спрямо 2023 г.
За всички тези луксозни марки връзката с потребителите е ключът към трайния успех. Силата на връзката с клиентите е това, което позволява на марките да растат, използвайки ключови маркетингови елементи като тяхната „уникалност“ и „смисъл“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка