В месец, който отдавна е известен с това, че дава възможност на по-авангардни филми да процъфтяват, дългоочакваният хорър филм на Зак Крегер „Оръжия“ не разочарова, оглавявайки боксофис класацията в Северна Америка в дебютния си уикенд с приходи за 42,5 млн. долара. На международно ниво филмът спечели още 70 млн. долара, съобщава Associated Press.
Успехът на филма донесе на разпространителя му – Warner Bros. Pictures, седмото първо място за годината и го превърна в шестия пореден филм на студиото, дебютирал с над 40 млн. долара в Северна Америка.
„По-шантав петък“ – хаотичното продължение на класиката от 2003 г. „Шантав петък“ на Disney, зае второто място през премиерния си уикенд, печелейки 29 млн. долара в Северна Америка. Линдзи Лохан и Джейми Ли Къртис се завръщат, този път за двойна размяна на тела между дуото майка-дъщеря и дъщерята тийнейджър на Лохан и бъдещата ѝ доведена дъщеря.
Маркетингови тактики, съчетани с мощното разпространение в социалните медии, се оказаха добра комбинация за успеха и на двата филма, коментира Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в компанията за данни Comscore.
„Двата най-гледани филма не биха могли да бъдат по-различни един от друг и именно това прави този уикенд толкова привлекателен за киноманите“, добавя той. „И двата са перфектно пригодени за публиката, която ще реагира в реално време през уикенда на тези филми и след това ще публикува коментари в социалните медии.“
„Оръжия“ пренася зрителите в малкото градче Мейбрук, където 17 деца стават и напускат домовете си в 2:17 сутринта, оставяйки след себе си объркани родители. Градът е оставен да се справя с трайните последици от травмата чрез ужас, параноя и лека доза екзистенциален хумор.
Филмът е продължение на соловия режисьорски дебют на Крегер с хоръра „Варварин“ от 2022 г „Оръжия“ предизвика голям интерес с добрите си рецензии (95% в Rotten Tomatoes).
Успехът на двойната комедийно-хорър премиера означаваше, че „Фантастичната четворка: Първи стъпки“ отстъпи първото място, което заемаше в продължение на две седмици, и се класира на трето място с приходи за 15,5 млн. долара на вътрешния пазар. Филмът се радваше на силен дебют за 118 млн. долара, но претърпя неуспех през втория си уикенд.
„Лошите момчета 2“, който стартира добре с второ място през премиерния си уикенд, спадна до четвърта позиция, събирайки 10,4 млн. долара в САЩ. „Голо оръжие“ имаше подобна съдба, достигайки пето място с 8,4 млн. долара.
Очаква се „Джурасик свят: Прераждане“, който се класира на седмо място тази седмица, да достигне приходи за 800 млн. долара в световен мащаб до понеделник, според NBC Universal, след успешния си старт в кината.
Warner Bros. започна бавно тази година, но се завърна с хита „Майнкрафт: Филмът“, който дебютира със 157 млн. долара в САЩ. Оттогава филми като „Грешници“, „Супермен“ и сега „Оръжия“ постигнаха успех.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа