Levi Strauss & Co. понижи прогнозата си за цялата година, позовавайки се на слабостта на своите продажби на едро в САЩ и все по-ценово ориентираните клиенти, пише Bloomberg.
Търговецът също така отчете тримесечни приходи, които отговориха на очакванията, но са с 9% по-ниски спрямо година по-рано. Това подчертава по-голямото забавяне на разходите за дрехи, предвид несигурната икономическата среда.
Цената на акциите се понижи с повече от 8% преди началото на борсовия ден в Ню Йорк. От началото на годината до края на борсовата сесия в четвъртък стойността на книжата на гиганта се понижи с 8,3 на сто.
Приходите от продажби директно на потребителите са нараснали с 13% през трите месеца до 28 май, докато приходите от продажби на едро са се свили с 22%, което подсказва за по-голяма слабост в големите търговци на дребно, отколкото в уебсайта и магазините на Levi’s.
„До голяма степен резултатите се дължат на силния бизнес с директни продажби към потребителите, а и на продължаващата сила на нашия международен бизнес“, коментира в интервю главният изпълнителен директор на Levi Strauss Чип Бърг. По думите му американският бизнес на компанията е под натиск.
Приходите от продажби в Азия са нараснали с 18 на сто, което отразява силния растеж в региони като Китай, посочва компанията. Междувременно приходите от продажби в Северна и Южна Америка, както и в Европа, са се свили.
За цялата година компанията очаква коригирана печалба на акция между 1,10 и 1,20 долара, спрямо по-ранна прогноза за 1,30 до 1,40 долара. Печалбата за второто тримесечие е 4 цента на акция, като се изключат някои елементи. Тя успя да надмине средната прогноза на анализаторите за 3 цента на акция.
„Очакваме, че икономическата среда ще продължи да бъде доста предизвикателна, но сравненията с предходни периоди и насрещните ветрове, с които се сблъскахме, ще продължат да отслабват през втората половина на годината“, коментира Бърг, отбелязвайки, че разходите за суровини като памук и петрол ще бъдат по-ниски.
Търговецът на дребно отчете подобрение в брутния марж, благодарение на по-доброто управление на инвентара, увеличенията на цените, по-ниските разходи за въздушен транспорт и благоприятните валутни курсове.
Въпреки това Levi планира да намали цените на някои артикули по-късно тази година. Това може да окаже натиск върху маржовете през второто полугодие, обяви главният финансов директор Хармит Синх.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп