Акциите на Gap поскъпнаха в четвъртък, след като представи печалба за четвъртото тримесечие над очакванията – сигнал, че усилията за преструктуриране на модната компания се отплащат, съобщава Bloomberg.
Печалбата на Gap на акция, без някои ефекти, възлиза на 49 цента, което е над двойно повече от средната оценка на анализаторите. Компанията отчете и по-силни от очакваното приходи и сравними продажби.
Резултатите излизат около 6 месеца след началото на мандата на главния изпълнителен директор Ричард Диксън, който бе избран, за да преструктурира компанията след години на резки промени в мениджмънта и лошо управление на инвентара. Инвеститорите засега одобряват представянето му, а цената на акциите почти се е удвоила, откакто пое поста.
Акциите поскъпнаха с 8,6% в късната търговия в Ню Йорк.
За цялата година Gap очаква продажбите да останат сравнително без промяна спрямо предишните 12 месеца. Компанията се позова на „продължителна несигурност на потребителската и макросредата“. За текущото тримесечие Gap очаква нетни продажби от 3,3 млрд. долара, в съответствие със средната оценка на анализаторите. Диксън каза, че компанията очаква икономиката през 2024 г. да бъде „като цяло подобна“ на условията от миналата година.
„Когато погледнете обратно към 2023 г., виждаме голяма волатилност: инфлация, високи лихви, намаляващи спестявания на потребителите, студентски заеми“, казва той в интервю. „За щастие, не очакваме рецесия, но секторът ни е засегнат. Макар че се очаква [секторът на] облеклата да отчете спад през 2024 г., винаги има победители на пазарите“.
Компанията инвестира в маркетинг и на четирите си бранда – Gap, Old Navy, Banana Republic и Athleta. Това включва промоционално музикално видео на Gap и кампания на Athleta с олимпийската състезателка по плуване Кейти Ледеки. Освен това компанията избра модния дизайнер Зак Поусън за творчески директор на Gap и Old Navy миналия месец.
Усилията явно се отплащат. Сравнимите продажби на Old Navy – най-голямата марка в компанията, се увеличават с 2% през тримесечието до 3 февруари. Това е второ последователно увеличение след шест тримесечия на спадове. Сравнимите продажби на бранда Gap също са се увеличили – с 4%, което е над оценките на Wall Street и е най-голямото увеличение от над година.
Все още е нужен напредък за двата по-малки бранда на Gap. Сравнимите продажби на Banana Republic са намалели с 4%, продължавайки серията от спадове, но все пак е по-добре от понижението от 8% през предишното тримесечие.
Athleta, която изпитва трудности със извоюването на дял от пазара на спортни облекла, отбеляза спад от 10% на сравнимите продажби.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол