Britannica Group – издателят на речника Merriam-Webster, както и на емблематичната едноименна енциклопедия – обмисля първично публично предлагане още следващата година, съобщава Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.
Компанията, която сега е образователно-технологичен бизнес с предимно дигитални продукти, може да бъде оценена на над 1 млрд. долара в IPO, казват източниците, поискали анонимност заради конфиденциалност на информацията. Тя обмисля и привличането на частен капитал преди листването, допълват те.
Моментът на листването на акциите ще зависи от пазарните условия и Britannica може да реши да остане извън фондовия пазар, добавят те.
Britannica – основана преди над 250 години, ще има приходи от близо 100 млн. долара през 2022 г., заяви главният изпълнителен директор Хорхе Кауз в интервю. Основната част от тях идват от продажбите на онлайн материали, след като компанията „пенсионира“ по-голямата част от печатната си дейност преди десетилетие. Britannica има общ темп на растеж и марж на печалбата от около 50%, каза той.
„Виждаме значителен ръст на приходите и на маржа. Затова очевидно искаме да продължим да растем“, казва Кауз. „Но тъй като пазарът се променя толкова бързо, особено след Covid, искаме да навлезем на публичните пазари, за да ускорим растежа“, допълни той.
Базираната в Чикаго компания се фокусира върху изграждането на дигитална учебна програма – базова грамотност, математически умения и умения, преносими през различни сфери. Освен това тя разработва курсове по английски език за международни пазари като Латинска Америка и Азия, каза Кауз.
Затварянето на училищата по време на пандемията с коронавируса насочи фокуса върху образователните технологии, оценявани на пазар от 45 млрд. долара на световно ниво при обучение от 12 класа. Бумът облагодетелства технологично-образователни стартъпи като Byju – индийския конкурент на Britannica, търсеща ново финансиране, което би я оценило на 23 млрд. долара, според доклади.
Кауз казва, че пазарът за образователни технологии е много фрагментиран и няма дори един играч, чийто дял да е над 2%.
Той добавя, че пазарните условия ще определят кога ще се случи IPO. “Наистина искаме да определим момента така, че нашите сегашни и бъдещи акционери да спечелят от това, което правим“, казва той.
Merriam-Webster продължава да държи надмощие над език в англоезичния свят, актуализирайки речниците си, за да отразява нови думи и употреба. Тази седмица речникът обяви 370 нови думи, включително „видео звънец на врата“ и adorkable – комбинация от очарователен и глуповат.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си