IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Лудостите на Мъск в Twitter продължават да държат много рекламодатели далеч от услугата

Това ограничава приходите от продажби и продължава да носи главоболия на онлайн гиганта

21:37 | 30.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

В седмиците след като Илон Мъск придоби Twitter, стотици рекламодатели спряха рекламите си в платформата, притеснени от промените, които милиардерът може да внесе в социалната мрежа. Месеци по-късно много от тях все още не са се завърнали, въпреки усилията на екипа по продажбите на Twitter да ги привлече обратно с големи отстъпки и нови решения за безопасност, пишат Айша Каунтс и Кърт Уогнър за Bloomberg.

От септември до октомври миналата година десетте топ рекламодатели в Twitter са похарчили 71 млн. долара за реклами, според данни на Pathmatics. През последните два месеца сумата се е сринала до едва 7,6 млн. долара. Основните рекламни клиенти на Twitter в миналото бяха големи имена като HBO, Amazon, IBM и Coca-Cola.

Въпреки лекия ръст на броя на дневно активните потребители от началото на 2022 г., приходите на Twitter са спаднали с 50 на сто от октомври в резултат на „огромния срив“ в рекламата, обяви Мъск по-рано този месец. Големи брандове като Mondelez International, Coca-Cola, Merck & Co., Hilton Worldwide Holdings и AT&T все още не са възобновили бюджетите си за реклама в платформата към февруари, твърди Pathmatics.

Големи медийни агенции като IPG и Horizon Media, които съветват клиентите си да спрат временно или окончателно кампаниите си в Twitter, след като Мъск пое управлението, все още не са насърчили фирмите да се върнат, твърдят източници, запознати с въпроса.

Един медиен търговец твърди, че първоначалната препоръка на фирмата му към клиентите, след като Мъск пое ръководството, е била „червена светлина“, или спиране на разходите. Компанията все още съветва клиентите си да подхождат внимателно, тъй като платформата все още е в хаотичен период. Twitter се подготвя да премахне потвърждаването на акаунти, които не плащат абонаментна такса. През последните седмици Мъск пък влезе в публичен спор с бивш служител с увреждания. Не на последно място, тази седмица компанията разкри, че изходният ѝ код е изтекъл онлайн.

Мъск предприе стъпки, за да укрепи доверието на рекламодателите. Скоро след като през ноември придоби базираната в Сан Франциско компания, а речта на омразата започна отново да процъфтява в платформата, Twitter се опита да спечели отново предпазливите рекламни клиенти, като пусне нов продукт, който да позволи на търговците да блокират рекламите им да се появяват заедно с туитове с определени ключови думи или изображения.

„Ако става дума за влакова катастрофа или военна сцена, тогава вероятно насочена към семействата марка няма да иска да се рекламира редом до това“, обясни Мъск на технологична конференция на Morgan Stanley в началото на март.

В края на миналата година, докато компанията се бореше да спечели обратно търговците, които бяха избягали, Twitter започна да предлага на рекламодателите големи отстъпки – в някои случаи стотици хиляди долари чрез безплатни реклами – ако започнат отново да насочват бюджети към платформата. Twitter вече не предлага такива оферти, но няколко рекламодатели твърдят, че биха ги получили, ако поискат да се върнат. Компанията не е отговорила на запитванията за коментар относно рекламодателите.

Последна актуализация: 20:52 | 30.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още