Една от най-големите бариери пред по-големите им разходи според рекламодатели е поведението на Мъск в Twitter. Само през последния месец Мъск защити карикатурист, след като той избухна в расистка тирада и направи сексистка шега за жените, които са „опасни и насилници“. Тази седмица той отговори на туит (и съответно го направи по-известен), който популяризира антитранс говоренето около стелбата в училище в Нешвил, Тенеси.
Рекламодателите изразиха загриженост относно хаотичното вземане на решения от Мъск и как личният му бранд се слива с корпоративния имидж на Twitter. Например в уикенда на Super Bowl – традиционно голямо рекламно събитие за Twitter – Мъск поиска от инженерите да коригират алгоритъма, за да тласнат нагоре собствените му туитове в списъка с новини на потребителите.
„Трябва да работим с клиенти, за да разберем от гледна точка на ценностите: това партньор, с когото искате да работите ли е?“, коментира търговец на реклама, пожелал анонимност. За много рекламодатели краткият отговор в момента е „не“.
Миналия месец компанията разшири възможностите за контрол, така че брандовете да могат да не позволяват на рекламите им да се появяват и редом до определени потребителски акаунти. Author Exclusions, както Twitter нарича функцията, позволява на рекламодалите да избират до 1000 профила, от които искат да стоят далече, освен че могат да ограничат конкретни теми и ключови думи. „Марките трябва да вземат предвид източника и това, зад което застава даден човек“, коментира Джеферсън Лий, служител по безопасността на марката в Horizon Media, водеща медийна агенция в САЩ.
„Иронията, разбира се, е, че акаунт номер 1 или номер 2, които ще се стремим да избягваме, е собственикът на компанията“, споделя медиен купувач от голяма агенция.
Twitter, която в миналото получаваше повече от 85% от годишните си приходи от реклама, отдавна се специализира в рекламирането на марки, предлагайки на търговците място да промотират посланието си, така че то да се появява в разговори за големи събития, като Световното първенство по футбол или Super Bowl. Но много големи събития не са подходящ момент, а брандовете се притесняват и от пиковете на речта на омразата и на друго неприятно съдържание.
Компанията работи с външни агенции като DoubleVerify и Integral Ad Science, за да одитира своите инструменти за реклама, така че да гарантира на търговците, че техните реклами не са показват до неподходящи публикации. Освен това социалната мрежа е наела Spinklr – фирма за създаване на стратегии и анализи в подобен тип платформи, която да проверява дали няма прекомерно много реч на омразата в услугата. Но рекламодатели твърдят, че резултатите от различните одити или не са били достатъчно ясни, за да продължат да харчат в Twitter, или все още чакат да видят какви са самите резултати.
Има и други проблеми. Като цяло рекламодателите намаляват своите дигитални разходи поради икономическия натиск и намаляването на ефективността на рекламата, след като Apple внедри нови правила за поверителност в iPhone. Тази промяна засяга и конкурентите на Twitter.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?