IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alphabet записа успешно тримесечие, а рекламният бизнес остава ключов

Главният финансов директор на компанията променя ролята си

10:06 | 26.07.23 г.
Снимка: Nathan Laine/Bloomberg
Снимка: Nathan Laine/Bloomberg

Печалбата на Alphabet за второто тримесечие надмина очакванията на Wall Street. Освен това компанията майка на Google обяви, че дългогодишният ѝ главен финансов директор Рут Порат ще заеме нова позиция, докато интернет гигантът си търси нов финансов лидер, предава Ройтерс.

Резултатите на Alphabet са подпомогнати от стабилното търсене на нейните облачни услуги и възстановяването на рекламата. Цената на акциите на компанията се повиши с 8% в следборсовата търговия.

„Google не само си осигури фантастична печалба на акция, надхвърляща очакванията в момент, когато инвеститорите се съмняваха в способността ѝ да бъде в крак с други технологични гиганти, на фона на манията по изкуствения интелект, но и го направи със значителен марж“, коментира Томас Монтейро, старши анализатор в Investing.com. „Това категорично показва, че вероятно е в ход нова фаза на растеж за гиганта“.

Той допълва: „Първоначално Google се консолидира като водеща сила в облачния сектор, а сега има възможност да се фокусира върху експанзията си в сферата на изкуствения интелект“.

Наетата през 2015 г. Порат е една от най-известните директори жени в Силициевата долина. През тези години тя съблюдава огромния растеж на Alphabet. Тя ще стане главен инвестиционен директор и президент от 1 септември и ще води планирането за 2024 г., докато се търси неин заместник.

Порат по-рано е работила в Morgan Stanley, където е била финансов директор. На новата си позиция тя ще съблюдава т.нар. „Други залози“ – звеното за по-рисков хардуер и услуги, както и ще помага за управлението на глобалните инвестиции на компанията.

Рекламодателите, които носят голяма част от приходите на Alphabet, не са готови да харчат парите си в нетествани платформи, което помага на компанията майка на Google, както и на собственика на Facebook – Meta Platforms.

Но резултатите на Alphabet за второто тримесечие със сигурност ще зарадват инвеститорите, които се опасяват за по-голямо отдръпване на рекламодателите след бързия растеж на онлайн услугите по време на пандемията, а и след завръщането на потребителите във физическите магазини.

Силициевата долина същевременно не спира да говори за софтуера с изкуствен интелект (AI), който може да отговаря на заявки, като се очаква това да е следващото голямо нещо в технологичния свят. Alphabet пусна свои продукти в тази област на годишната си конференция за разработчици I/O през май, като направи промени по търсачката си, за да включи генеративен изкуствен интелект в нея.

Новата AI технология обаче си има цена: най-големите капиталови разходи на Alphabet за второто тримесечие са за сървъри и „смислени инвестиции“ в изчислителна мощ, коментира Порат пред анализатори.

Рекламата се завръща предвид промените в търсачката, уточни главният изпълнителен директор Сундар Пичай. Alphabet тества кои формати са ефективни и къде да позиционира реклами в своята търсачка с AI.

В момента 80% от рекламодателите използват поне един продукт за търсене, управляван от изкуствен интелект, казва главният бизнес директор Филип Шиндлер .

Компанията планира да интегрира генеративен AI в други продукти като Gmail, Google Photos и мобилната операционна система Android. Генеративната AI технология може да създава текст, изображения и видео, които приличат на направени от хора.

И все пак новият отчет показва, че рекламните приходи са най-важни. Инвеститорите наказаха социалната мрежа Snap във вторник заради разочароващите ѝ рекламни продажби през тримесечието.

Приходите от Google Cloud, който е сред най-големите доставчици на облачни услуги, са нараснали с 28% до 8,1 млрд. долара, което се оказа над очакваните 7,75 млрд. долара. Те запазват почти същия темп на растеж като през първото тримесечие. Приходите от Azure на Microsoft например са се увеличили с 26 на сто, над очакванията на Visible Alpha.

Инвеститори очакват изкуственият интелект да се превърне в основен двигател на облачния бизнес в рамките на година, като Azure ще бъде водеща услуга, следвана от Amazon Web Services и Google Cloud.

Рекламните приходи от продажби на звеното YouTube са се увеличили с 4,4% до 7,67 млрд. долара.

Alphabet отчете нетна печалба от 1,44 долара на акция за периода април-юни в сравнение с очаквани 1,34 долара на акция.

Приходите за тримесечието са достигнали 74,6 млрд. долара спрямо прогноза за 72,82 млрд. долара по данни на Refinitiv.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:06 | 26.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още