IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple вдига цените на iPhone като част от фината стратегия за увеличаване на приходите

Компанията не прави драматични промени в цените си, но намира нови начини купувачите да харчат повече

13:42 | 13.09.23 г. 2
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Apple въведе своето дългоочаквано увеличение на цените на iPhone с възможно най-голям финес – част от усилието да изтръгне повече пари от потребителите, без да предизвика шок, пише Bloomberg.

Във вторник компанията увеличи цената на само един модел iPhone – най-луксозният Pro Max, който поскъпна със 100 долара до 1199 долара, докато другите три версии останаха без промяна. А дори сега по-скъпият нов телефон ще дойде с двойно повече място за съхранение, което позволява на Apple да твърди, че това всъщност не е никакво увеличение.

Ходът отговаря на модела на компанията, която трябва да се отнася леко към купувачите, предприели предпазлив подход заради инфлацията. Apple не прави драматични промени в цените си, но намира нови начини купувачите да харчат повече. Компанията внедрява в своите луксозни iPhone ексклузивни функции, като по-добри вариообективи и титаниеви рамки, за да подтикне купувачите да купуват по-скъпи артикули.

Дори преминаването на Apple към USB-C порт при iPhone – ход, наложен от Европейския съюз, ще донесе нови начини да се генерират приходи. Ако потребителите искат техните слушалки AirPods да имат същият конектор като последния iPhone, ще трябва да похарчат 249 долара за нов чифт. Ако искат да използват старите си зарядни устройства Lightning, могат да купят адаптер за Apple за 29 долара.

Някои инвеститори се надяваха, че Apple ще вдигне цените на повече продукти, което е и една причина за хладната им реакция към събитието за iPhone във вторник, твърди анализаторът на Evercore Амит Дарянани. Акциите поевтиняха с 1,7% до 176,30 долара.

Apple обаче се бори със спада на пазара на смартфони в цялата индустрия, което ѝ дава по-малко възможност да вдига цените. Световните доставки на смартфони са спаднали с почти 7% през миналото тримесечие, посочва IDC, което удря най-големия източник на приходи на компанията. Проблемите в Китай, където е изправена пред забрана за употреба в държавните органи и конкуренция от новия смартфон на Huawei Technologies, само засилват натиска.

И така, Apple ще запази цената на най-ниския клас iPhone 15 на ниво от 799 долара, а най-ниския Pro модел остава на цена от 999 долара, която бе учудваща, когато iPhone X дебютира на това ниво през 2017 г.

Макар че началната цена на Pro Maх ще бъде с почти 10% по-висока от най-евтиния iPhone 14 Pro Max, моделът има място за съхранение в размер на 256 гигабайта спрямо 128 гигабайта преди.

Подчертавайки постепенното естество на това поскъпване, Apple не повиши цените на своите модели iPhone 15 Pro Max с по-големи пространства памет. Версията с 512 гигабайта остава на цена от 1399 долара, докато тази с 1 терабайт все още струва 1599 долара. Но макар че цените остават същите, Apple успява да спечели по-високи маржове, тъй като разходите за съхранение са спаднали.

Снимка: Bloomberg Снимка: Bloomberg

Apple повишава цените по-агресивно извън САЩ. iPhone 15 Pro ще поскъпне с 50 долара в Канада, а цената на Pro Max ще се покачи с 200 долара. В Индия Pro Max ще се покачи с около 14%.

Някои страни обаче получават намаление на цените. В Обединеното кралство iPhone 15 Pro и Pro Max са със 100 паунда ($125) по-евтини от своите предшественици.

Освен промените в цените на iPhone, Apple генерира повече приходи от допълнителни услуги и аксесоари. Компанията пусна две нови нива за онлайн съхранение в iCloud: 6-терабайтов план за 30 долара на месец и 12-терабайтова опция за 60 долара на месец. Най-добрият план за iCloud преди беше предложение от 2 терабайта за 10 долара.

Новите слушалки AirPods отразяват и по-агресивния подход на Apple. Когато компанията започна да предлага безжично зареждане на iPhone, тя позволи на клиентите на AirPods да купуват нови калъфи, които използват същия формат, вместо да ги принуждава да купуват нови слушалки. Този път не предлага самостоятелен калъф, който работи с USB-C.

Купувачите на iPhone 15 Pro и Pro Max също ще имат нужда от нов кабел, ако искат да получат по-бързите скорости на трансфер на данни, обещани от устройството. Apple продава един за 69 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:42 | 13.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 4
zelka007
преди 7 месеца
До: мрънмрън ... аз мисля да се прецакам с един стар и 5 пъти по-скъп от нормалното ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 1
мрънмрън
преди 7 месеца
Нито дума, че моделите, които не са про, идват с 60 херца дисплей, вместо 120 (което вече го имат телефони за 1/5 от цената на айфона), както и с усб 2.0 спрямо 3.1ген2 за Про моделите. За сравнение стандартът 2.0 е разработен 2000-та, а 3.1 - 2014-та. Тук дори не говорим за нови технологии.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още