IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Премиерата на конзолата Switch 2 на Nintendo преживява тест заради търговската война

Компанията временно постави на пауза предварителните поръчки заради митата на Тръмп

13:15 | 22.04.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Конзолата Switch на Nintendo се превърна в източник на така необходимото бягство от реалността по време на ограниченията през годините на пандемията. Сега японската компания за видео игри е изправена пред суровата реалност на брутална търговска война, докато пуска новото си поколение конзола, предава Ройтерс.

Switch 2 ще дебютира на 5 юни. Това е осем години след появата на оригиналния Switch, от който бяха продадени 150 млн. бройки, като така опроверга скептиците, които предричаха упадъка на устройството.

Въпреки че търговската война постави фокуса си върху други сектори като автомобилите и чиповете, разработчикът на игрите „Super Mario” и „Donkey Kong” също трябва да се бори с митата, които влияят на бизнеса му.

За Nintendo търговските бариери усложняват една от най-горещите премиери на продукти тази година, тъй като успехът на Switch 2 е жизненоважен за бъдещата рентабилност на компанията.

Пускането на Switch 2 ще тества способността на Nintendo да управлява своята верига за доставки, докато работи по осигуряването на достатъчно бройки за Съединените щати, като същевременно поддържа цената от 449,99 долара.

„Ако митата наистина ги засегнат, вероятно ще трябва да повишат цената на Switch 2“, коментира Серкан Тото, основател на консултантската компания Kantan Games.

На 2 април Nintendo обяви цената и датата на премиерата на устройството. Това се случи в същия ден, в който президентът Доналд Тръмп разкри широки мита за внос.

След това компанията постави на пауза старта на предварителните поръчки в САЩ, тъй като проучваше въздействието на митата, преди да обяви, че ще запази цената на Switch 2, а предварителните поръчки започват на 24 април.

Nintendo повиши цената на някои аксесоари и заяви, че други корекции „също са възможни в бъдеще в зависимост от пазарните условия“.

„Повишаването на цените на аксесоарите може само до известна степен да смекчи удара“, казва Тото.

Компанията е преживявала сривове на веригата на доставки в миналото, а производството не е ограничено до Китай, който беше засегнат от 145-процентни мита върху стоките, внасяни в САЩ.

„Nintendo планира да снабдява САЩ с конзоли, произведени във Виетнам и Камбоджа, при нормално търсене“, коментира анализаторът на Bernstein Робин Джу.

Виетнам и Камбоджа също бяха засегнати от мита, макар че по-високите налози бяха спрени за 90 дни.

САЩ са основен пазар за Nintendo, като отговарят за 44% от продажбите на Nintendo през фискалната година, приключила през март.

„Дори и при мечи сценарий, в който Nintendo е изправена пред реципрочни мита от 46% вър Виетнам и 49% в Камбоджа, предполагам, че те ще трябва да поемат тези мита“, твърди анализаторът на CLSA Джей Дефибау.

Ampere Analysis прогнозира продажбата на 4,6 млн. бройки Switch 2 в САЩ през 2025 г., при 13,2 млн. бройки глобално.

„Не смятам, че инерцията в Северна Америка ще бъде повлияна“, посочва Пиърс Хардинг-Ролс, анализатор в Ampere Analysis.

Експерти твърдят, че големите фенове биха купили Switch 2 дори на по-висока цена, но повишението може да доведе до риск от свиване на търсенето сред не толкова запалените играчи, които превърнаха оригиналния Switch в огромен хит.

Цената на новата конзола се разглежда като един от най-важните фактори, определящи успеха ѝ.

Някои анализатори смятат, че цената на Switch 2 вече взема предвид несигурността около търговската война.

„Nintendo има богат опит в управлението на веригата на доставки“, коментира Дефибау от CLSA.

Експанзията на технологичните гиганти в гейминга и възходът на мобилните устройства накараха някои наблюдатели да се усъмнят дали пазарът наистина се нуждае от толкова обемист хардуер.

Въпреки това Sony и Nintendo продължават да държат водеща роля в индустрията.

По-рано този месец Sony повиши цените на своята PlayStation 5 в Европа и Великобритания, а някои анализатори очакват покачване на цените и в САЩ. Пускането на конзолата на пазара беше прекъснато от пандемията на Covid-19, засягайки продажбите в по-ранната част на цикъла.

Като цяло анализаторите са положителни за перспективите пред Switch 2, която има по-голям екран и по-добра графика от своя предшественик.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:15 | 22.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още