IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Bic купи дистрибутора си в Япония, надява се да засили пазарните си позиции

15:28 | 01.04.04 г.
Автор - снимка
Създател
Bic купи дистрибутора си в Япония, надява се да засили пазарните си позиции
Френският гигант Bic съобщи, че е придобил Kosaido Shoji - компанията, която от 30 години, разпространява продукцията му в Япония. Новата придобивка на Bic ще се казва Bic Kosaido K. K.

Закупуването бележи началото на новата инициатива на френската компания за директно разпространение на продуктите си (канцеларски материали, запалки и ножчета за бръснене) на японския пазар, втората най-силна световна икономика след САЩ. Азиатската държава има население от 120 млн. души, като покупателната способност в страната е изключително силна.

Като втори световен пазар за канцеларски материали Япония е ключова страна в стратегията за разширяване и увеличаване на продажбите на френската групировка. Сегментът за канцеларски материали в Япония се равнява на около 1,2 млрд. евро годишно, докато продажбите на запалки генерират 375 млн. евро.

Япония е и вторият най-голям пазар в света за принадлежности за бръснене, възлизащ на близо 450 млн. евро на година, 29% от които се генерират от продажбите на самобръсначки за еднократна употреба.

В средата на март Bic обяви чиста печалба за миналата година от 110 млн. евро, което е по-малко с 12,9% от резултата на компанията за 2002 г. Като причина за спада бе посочено отрицателното влияние на силното евро, а Бруно Бик (изпълнителен директор на едноименната компания) заяви, че занапред групировката ще работи във все по-конкурентна среда, която ще изисква и предприемането на нови ходове за запазване на пазарните позиции на Bic.

Френският гигант е създаден през 1945 г., когато Марсел Бик, бивш директор на фабрика за мастило, купува завод в покрайнините на Париж, в който започва да произвежда части за мастилени писалки и автоматични моливи, откривайки огромния потенциал на евтините и широко разпространени канцеларски материали.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:04 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още