Новата компания, наречена Обединена въздушна национална компания, ще обединява заводите Туполев, Илюшин, Сукхой, Иркут, Яковлев и МИГ, уточнява премиерът Михаил Фрадков, цитиран в съобщението.
Според руския всекидневник Комерсан само такова сливане ще успее да привлече като инвестиции необходимите 2,9 млрд. долара, за да бъдат приключени текущите проекти. Целта е новият руски конструктор да заеме световен пазарен дял от 10%.
Новият консорциум, в който държавата ще притежава 51% от акциите, трябва да започне да функционира от юли 2005 г.
Бъдещите партньори обаче са доста скептично настроени относно точната дата на стартиране на бъдещия монополист, което трябва да бъде предшествано от преструктурирането на заводите и превръщането им в акционерни дружества, което ще отнеме поне една година.
Не всички конструктори одобряват проекта или се показват сдържани, като например бившият изпълнителен директор на МИГ Валери Торианин.
След сливането “руските конструктори ще трябва да се откажат от търговските си марки, с които са известни в цял свят”, пише още вестникът.
Руското самолетно производство се опитва да излезе от кризата още след разпадането на СССР - секторът, който тогава беше един от най-силните за съветската икономика, като в края на 80-те години годишно са се произвеждали между 250 и 300 граждански самолета. През изминалата година те са били едва десет, коментира Комерсан.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?