Влакове, натоварени с части за германски автомобили, машинни и индустриални компоненти напускат Дуйсбург, Хамбург и Лайпциг по няколко пъти на седмица към пазари и заводи в Китай, пише Financial Times.
Изпращането на стоки по 11 000-километровия транссибирски маршрут излиза много по-евтино, отколкото със самолет и отнема малко повече от две седмици – около два пъти по-бързо в сравнение с доставянето на контейнерите по море. Влакове с китайски платове, електроника и потребителски стоки пътуват в обратна посока.
Заради потъването на фондовия пазар в Китай и забавянето на икономиката на страната тези силни търговски връзки се превръщат във все по-голям източник на безпокойство за Германия. Най-голямата икономика в Европа разчита на износа и се възползва изключително много от устойчивия бум в Китай.
Разширявайки се с 11% през миналата година, германският износ към Китай е намалял с 1,4% през първите пет месеца през тази година.
Германският износ на машини към Китай е спаднал с 5% през първата половина на 2015 г., а продажбите на автомобили на Volkswagen и BMW са започнали да намаляват. Германските автомобилни, инженерни и химически акции се сринаха.
Томас Каргъл, главен изпълнителен директор на Far East Land Bridge, логистична компания, базирана във Виена, казва, че не наблюдава спад на товарния обем по транссибирския маршрут. Напротив, бизнесът се е повишил силно през първите шест месеца на тази година, тъй като клиентите в товарните превози се опитват да съкратят разходите си.
Въпреки това Ралф Солвийн, икономист в Commerzbank, предупреждава, че „няма място за съмнение, че последните данни от Китай са повод за загриженост. Китайските икономически проблеми повишават рисковете за влошаване на германската икономика“.
Германските компании бяха сред първите международни групи, насочили се към Китай, което им се отрази доста добре. BMW отчете ръст от 45% на общите годишни продажби в Китай между 2005 и 2012 г., което направи Китай най-големия му пазар. Освен това през миналата година Китай формира почти 40% от автомобилните продажби на Volkswagen, най-голямата германска компания по приходи.
Двустранната търговия между Германия и Китай възлиза на 145 млрд. евро през 2014 г. Китай е четвъртият най-голям пазар за износ на Германия и около 5200 германски компании работят в азиатската държава.
„Естествено, нужно е малко по-високо внимание, но не виждам наистина драматично влияние върху германската икономика, най-вече защото износът към САЩ остава силен, а европейското търсене се възстановява“, казва Тим Гемков, икономист към Асоциацията на германските търговски и индустриални камари. „Германия е силно ориентирана към износ, но той е доста добре балансиран“.
Германските компании предупреждават за нормализиране на китайския пазар от известно време. Те се опитват да не разчитат твърде много на продажбите там, като се разширяват и на други развиващи се пазари. Като цяло Китай формира 6,5% от общия износ на Германия и затова според анализаторите забавянето е управляемо.
Според някои наблюдатели обаче статистиките за износа подценяват истинското значение на Китай за германската икономика – особено по отношение на автомобилните производители, които подкрепят голям брой местни доставчици. Причината е, че германските компании все повече произвеждат и продават на местно ниво в Китай – германските преки инвестиции в Китай възлизат на 2,1 млрд. долара през миналата година.
Германските автомобилни производители не предоставят детайли за печалбата си от Китай. Според някои анализатори тя формира между 30 и 65% от печалбата на германските производители на автомобили.
Обезценяването на китайската валута означава, че местните им продажби сега са по-малки от гледна точка на стойността, когато се конвертират към евро. Растящата конкуренция от местни производители пък принуждава германските производители да намаляват цените, което създава допълнителен натиск върху маржовете. Според Солвийн значително намаляване на паржовете на печалба от Китай вероятно ще накара компаниите „да редуцират инвестициите си и в Германия“.
А всяко затягане на корпоративните разходи у дома ще е проблем за Германия, тъй като ниските нива на бизнес инвестиции вече спират възстановяването. Берлин очаква германската икономика да се разшири с 1,8% през тази година и със същия темп през следващата.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
преди 10 години Коя е тази значима компания която работи изцяло сама? Нека се опита някой да намери такава по света! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Камазови имат няккав joint venture с MAN не е така от нищото, но имат напредък то се види отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години За 2013г експортът на Германия пък за Русия е 36.1 милиарда евро (по-малък от този към Полша и Белгия) и не виждам защо се пишат изобщо русофилски статии и коментари за това, след като на Германия и за Китай не й пука толкова.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Германските автомобилни производители не предоставят детайли за печалбата си от Китай. Според някои анализатори тя формира между 30 и 65% от печалбата на германските производители на автомобили"Подценяваш положението, маржовете в Европа са много по-ниски от тези в Китай, а балона на пазара на акциите се е надул достатъчно. Накрая положението може да стане като при смартфоните, 2 западни производителя + китайските правещи печалба и всички останали на минус....... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години https://***.youtube.com/watch?v=mEiWjY5CaUY отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ...междувременно в Русия. По точно в автозаводите на Волжска България /КамАз/ .......https://***.youtube.com/watch?t=6&v=_2DXv9zmz-g отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ...междувременно в Русия. По точно в автозаводите на Болжска България /КамАз/ .......https://***.youtube.com/watch?t=6&v=_2DXv9zmz-g отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години не виждам драма, нормални икономически процеси.... не се оплакваха като имаше ръст на износа към Китай отговор Сигнализирай за неуместен коментар