Администрацията на Тръмп влоши тези трудови разпоредби, за да накара председателката на Камарата на представителите Нанси Пелоси да разреши гласуване. Профсъюзите наложиха на Мексико да позволи нов процес на регулация, който ще даде на американските синдикати нов начин да се месят в мексиканските трудови спорове.
Ако американските активисти се оплакват от трудовите практики в завод в Мексико, търговският представител на САЩ ще може да свика тристранна комисия, която да се произнесе по спора. Ако панелът от трима души се произнесе в полза на жалбоподателя, тогава САЩ ще могат да наложат ескалиращи мита. Рискът е, че това ще доведе до порой от нови оплаквания.
Разходите за автомобилното производство в Северна Америка също ще се повишат благодарение на нов слой защита за американската стомана. Новата сделка изисква 70% от стоманата, използвана в превозните средства в Северна Америка, да се произвежда на континента, а след седем години този дял ще трябва да включва така наречената плоча от стомана, която сега често се внася.
Американските автомобилни компании казват, че могат да се справят с тези по-високи разходи, но други производители може да не могат. Някои могат да сметнат за по-разумно вместо това да плащат митото от 2,5% върху вноса. Други ще преместят изцяло производство в Мексико за превозни средства и други продукти, които изнасят, намалявайки инвестициите в САЩ.
Тръмп също така отстъпи пред искането на демократите за премахване на 10-годишната защита за ексклузивност на данните от биологичните продукти, което е удар върху една от растежните индустрии в Америка. Това няма да промени сега действащия закон на САЩ, който позволява 12 години защита, но Мексико позволява само пет, а Канада - осем. Новата сделка изпраща сигнал, че светът може да плячкоса американските права на собственост, и американските политици ще го приветстват. Това е обратното на политиката „Америка на първо място“.
Някои мислеха, че Пелоси ще откаже гласуване за нова NAFTA, както направи за четири други търговски сделки през 2007 г., и по този въпрос търговският представител на САЩ Робърт Лайтхайзър беше прав. Сделката, обаче, можеше да бъде по-добра за свободната търговия, ако беше представена, когато републиканците имаха мнозинство в долната камара на Конгреса. Загрижеността сега е, че отстъпките на сделката в полза на политически управляваната търговия ще станат новата основа за бъдещи преговори.
По-високите производствени разходи и защитата за политически влиятелни индустрии няма да помогнат на работниците. Сенаторите ще трябва да обмислят дали тези лоши прецеденти надвишават ползата от спасяването на по-голямата част от първоначалната NAFTA.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А