За много от големите авиокомпании по света пандемията от коронавирус се превръща в екзистенциална заплаха. За нискобюджетния превозвач Wizz Air Holdings ситуацията представлява нова възможност.
Зад бюрото в своя офис основателят и главен изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади е маркирал в червено на картата пред себе си летищата на целия континент, на който цели да постигне разширяване на бизнеса. Откакто пандемията принуди превозвачите да започнат масово приземяване на своите самолети, базираната в Будапеща авиокомпания обяви планове за откриване на осем нови бази, включително в Милано и Дортмунд, през следващите осем седмици. Това би създало около 100 нови маршрута, пише The Wall Street Journal.
Въпреки че световната авиационна индустрия не прогнозира възстановяване на търсенето до нивата от 2019 г. през следващите три години., Варади очаква, че до 2023 г. авиокомпанията ще бъде с 50% по-голяма, отколкото преди кризата. В САЩ, нискобюджетната Allegiant Travel Co., която най-вече обслужва по-малките градове и ваканционните дестинации, заяви, че може да закупи евтино още самолети, тъй като по-големите играчи се отдръпват и продават своите.
„Нашият телефон звъни ежедневно с предложения за сделки“, пише в писмо до акционерите в края на миналия месец изпълнителният директор на Allegiant Морис галахър Джуниър, като добавя: „Очаквам, че ще процъфтяваме в тази променена среда“.
Във времена на криза нискобюджетните превозвачи често се възползват от пасивността на големите компании. Това се случва отново, но в много по-голям мащаб и много по-силно, както заради размерите и дълбочината на днешната криза, така и поради необичайния начин, по който търсенето на билети започва да се възстановява.
Бизнес пътуванията, които носят най-големи приходи за световните авиокомпании, не показват признаци, че ще се възстановят в скоро време. „Бизнес пътниците, които осигуряват по-голямата част от нашите приходи, все още не са се върнали към предишната активност”, посочват от Delta Air Lines Inc.
авио
Международните пътувания, още един стълб за големите превозвачи, продължава да е в застой, благодарение до голяма степен на противоречивите ограничения за пътуване по света, предназначени да задържат пандемията зад граница.
Докато икономиките излизат от дълбокото икономическо замразяване, все пак някои видове пътувания започват да отчитат възстановяване. Това отчасти се дължи на набиращото скорост търсене на полети от страна на онези хора, които не са имали търпение да приключат блокировките и да се възползват от хубавото време.
Именно тук идват нискобюджетните компании, които запълват празнината, оставена от големите имена в бизнеса. Компании като Wizz Air продължават да действат там, където силните играчи не виждат рентабилност.
Въпреки това липсата на яснота около овладяването на коронавируса продължава да хвърля сянка и върху бъдещето на тези компании.
След като отпаднаха мерките за социално дистанциране през май, Southwest Airlines Co., най-голямата американска авиокомпания, стартира разпродажба на билети, за да върне пътниците в своите самолети. Дружеството планира да запълни поне 65% от графика си през юли, спрямо около 50% през юни, и очаква стабилен растеж през останалата част от годината.
В същото време Wizz Air предоговаря договорите си с доставчиците, за да получи по-добри условия. От компанията признават, че този път се очаква голяма промяна на фона на мащаба на щетите, нанесени върху авиационната индустрия.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони