Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Актуални теми

Производителите на смартфони излизат болезнено от пубертета

Технологичният сектор достигна пика на смартфоните и пазарът е повече от наситен

Производителите на смартфони излизат болезнено от пубертета

Снимка: Ройтерс

Зад смущаващата новина за слабите продажби на iPhone се крие една по-отрезвяваща истина: технологичният сектор достигна пика на смартфоните - границата, при която всеки, който може да си позволи устройството, вече го има и няма такива нововъведения, които да са достатъчно решаващи, че да карат собствениците да заменят апаратите си с по-нови, както са правели преди.

Още по темата

Някои производители вдигнаха цените, за да запазят печалбата. Отслабването на търсенето при Apple обаче разкрива ограниченията на една такава стратегия. Компанията съобщи, че търсенето на смартфоните iPhone се понижава и приходите за последното тримесечие на 2018 година ще спаднат доста под прогнозите, като това намаление се обяснява главно с Китай, пише Мей Андърсън в цитиран от БТА анализ за AP.

Акциите на Apple поевтиняха с 10 % в четвъртък, след като бе съобщена новината, и това е най-големият спад от 2013 година. Компанията изгуби 74,6 милиарда долара от пазарната си капитализация на фона на една по-мащабна разпродажба сред технологичните компании, които отчетоха най-голямата си загуба от седем години.

Новината на Apple е тревожен сигнал за сектора, казва анализаторът Дан Айвс от компанията за проучвания Wedbush Securities.

А не е само Apple. Търсенето навсякъде е вяло, казва Айвс. Samsung, който отдавна е лидер в продажбите на смартфони, понесе дори още по-тежък удар, като неговите доставки на смартфони спаднаха с 8 % през 12-те месеца до края на септември.

Секторът на смартфоните преминава през значителни препятствия, допълва Айвс. Производителите на смартфони бяха като тийнейджъри и секторът бе превъзбуден. Сега сякаш повече напомнят на възрастни граждани, допълва той.

Технологичните иновации при телефоните се развиват стремително през периода след 2010 година. Всяка година се появяват драстични подобрения в размера на екраните, резолюцията, продължителността на живот на батериите, камерите и скоростта на процесорите.

Производителите на смартфони бяха като тийнейджъри и секторът бе превъзбуден. Сега сякаш повече напомнят на възрастни граждани

Секторът обаче е жертва на собствения си успех. Иновациите започнаха да се забавят около 2014 година, след като Apple вдигна нивото с размера на екрана при моделите iPhone 6 и 6 Plus. Макар телефоните да продължават да се подобряват, нововъведенията по-скоро са частични, като новите техники при светкавиците за и без това отличните камери на телефоните. Това са нещата, които потребителите обикновено не биха забелязали или за които не биха искали да харчат.

След iPhone 6 е трудно да се измислят нови неща, за да продължи вдигането на летвата, казва Айвс.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
3
 
2
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
И как ме дразнят, опитвайки се да правят все някакви смартфони с все по-големи екрани, а в същото време една батерия, която държи повече от 2 дена не ноже да направят. То нокиите и и ериксоните от едно време поне държаха по една седмица. И на това му казват иновации, да бе... Слагат по 10 камери вече и за какво са ми?...
2
 
5
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Че то беше ясно... Никой ли не помни какво се случи с Нокия?! Всички се надпреварваха да правят "шиколадчета", LG и Самсунекът започнаха да правят дизайнерски телефони на Армани и Прада.. Нокия изкарваше нови модели на 3 месеца.. И какво? Не бяха смартфони? Да, не бяха, но истерията си беше същата - тогава гиганти бяха Нокия и Ериксон, сега са Епъл и Самсунг... Всичко изведнъж се сгромоляса когато излезна първият iPhone. След това всички бясно хукнаха да ги копират, а Нокия и Ериксон са история. Ако Епъл не се осъзнаят СЕГА, нищо чудно да последват челния пример, при това sooner rather than later. И от трилионна компания може да се превърнат в жалка гаражна фирмичка...Повече истински иновации и по-нормални цени - това на *** Кук някой тр да му го набие в бетонната глава...Е-ех, Стийв, къде ти е наследникът?!

Още от