Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Големият двубой: Електронна vs. традиционна търговия

Новите технологии стават все по-значими за потребителите и търговците, но все още няма опасност, че ще изместят традиционната търговия

Електронната търговия променя коренно облика на целия сектор на търговията, но за момента не изглежда, че има голяма заплаха, че онлайн магазините ще изместят изцяло традиционните магазини на търговските улици. Това е мнението на Ивон Корт, партньор в международния екип, специализиращ в сектора на търговията, в консултантската компания Cushman & Wakefield (C&W).

“Някои продукти, като книги, DVD-та и музика, се продават по-добре онлайн от други. Например не всички са склонни да купуват дрехи и обувки онлайн”, коментира тя.

„Също така съществува въпросът за непосредствеността – ако се нуждаете от продукт на същия ден няма да го купите по интернет.“

„Говорим за ръст в технологията и Apple е водеща в това отношение”, казва Джеймс Долфин, директор Търговски имоти в Европа в Jones Lang LaSalle (JLL). „Но хората все пак се редиха на опашка 36 часа пред магазина на Apple в Лондон през юни, за да купят най-новия iPhone. В крайна сметка много хора все още искат да видят, да докоснат и да почувстват даден продукт, преди да го купят. Най-добрите търговци знаят, че трябва да съчетаят онлайн и офлайн световете. Не смятам, че търговските улици или търговските центрове ще опустеят“, добавя той.

Въпреки това търговията по начина, по който я познаваме, скоро може да е само история. Според някои специалисти съществуващите характеристики на търговските обекти е вероятно да се слеят с нови услуги, които стават все по-ключови.

В друг доклад на JLL се подчертава, че традиционните форми на търговия се променят драстично заради новите технологии, които водят до революционно нови нагласи за пазаруване.

Още по темата

От лондонския офис на компанията уточниха за Investor.bg, че анализът е част от по-мащабно проучване, което ще бъде публикувано на няколко части. Във втората част от него, наречена „Краят на тихата търговия“, авторите ще се фокусират върху факта, че новите технологии ще създадат нов императив за търговците да влязат в диалог с потребителите.

Във връзка с всичко това, вместо просто да съществуват успоредно, пазаруването в магазините от една страна и електронната търговия от друга може би ще започнат да работят в симбиоза в много по-голяма степен, смята Магнус Линдквист, основател на шведската компания за бизнес проучвания Pattern Recognition AB.

„Например потребителите ще могат да отидат в един магазин и да пробват нещо”, казва той. „След това, ако искат да го поръчат например в друг цвят, магазините може да имат компютърни терминали, през които потребителите могат да поръчат онлайн в магазина и да могат да заявят поръчката да бъде доставена в техния дом. Това ще бъде като във филма „Специален доклад“, в който онлайн и офлайн световете се сливат в едно.“

Развитието на търговските центрове в Европа вече значително се забави от началото на финансовата криза. Миналата година секторът отчете най-резкия спад в строежа на нови търговски центрове през последните 15 години, сочат данни на C&W.

Положителното за сектора е, че наемодателите може да очакват добър ръст на наемите. На пазари като Русия все още съществува огромен капацитет за развитие на търговски центрове, тъй като голяма част от инвентара представлява стари обекти.

От JLL проучват как социалните мрежи ще позволят на търговците да станат част от реалния живот на потребителите и как това ще се отрази на цялостното преживяване на пазаруването. Според компанията търговците разполагат с все повече данни за своите потребители от когато и да било и сега въпросът е как да се възползват най-добре от тази информация.

Досега секторът на търговията остана сравнително безучастен в комуникацията си с потребителите, но нарастващото значение на интернет не само ще позволи, но ще наложи на търговците да започнат такава, се казва в доклада.

„Търговците вече започнаха да говорят с потребителите чрез Facebook, Twitter и различни приложения за iPhone“, коментира Уолтър Гусънс, директор Търговски имоти в JLL за Белгия.

„Въпреки това все още има значителен брой търговци, които тепърва следва да се приближат до потребителите чрез тези нови технологии и през следващото десетилетие да се отговори на този нарастващ феномен ще се превърне в съществена част от успешната търговия“, смята той.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как недостигът на чипове направи един малко известен компонент истинска звезда?