Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Google не може да зарадва всички

Книжата на Alphabet изостават спрямо тези на другите технологични гиганти поради опасения за доминацията на компанията в рекламния бизнес

Google не може да зарадва всички

Снимка: Архив Ройтерс

Напоследък Google не е сред любимците на инвеститорите.

Alphabet, нейната компания майка, е с едни от най-лошо представящите се акции в рамките на тази година сред технологичните фирми в S&P 500, оценени на над 100 млрд. долара, пише Wall Street Journal.

От началото на годината книжата на Alphabet са повишили стойността си с 13 на сто, в съответсвие с ръста на по-широкия индекс, но е под половината на това, което постигна Facebook, въпреки че напоследък тя се сблъсква със сериозни проблеми във връзка с неподходящото съдържание в платформата ѝ, опазването на личните данни и напускането на част от директорите.

В момента Alphabet е оценена на малко над 800 млрд. долара. Пазарните лидери Microsoft и Apple са близо до 900 млрд. долара.

По ирония на съдбата скорошната слабост е свързана с продължаващата доминация на рекламния бизнес на Google в търсачките, който се очаква да генерира около 137 млрд. долара приходи през тази година.

През март компанията беше засегната от глоба от европейските регулатори на стойност 1,7 млрд. долара във връзка с бизнес практиките на Google, свързани с рекламите, показвани в уебсайтовете на трети страни. Това беше последната глоба от цяла серия такива, дошли от Европейския съюз, с което общата сума, която тя трябва да изплати на блока, достигна близо 7,7 млрд. долара.

Още по темата

Това се случи само две седмици, след като представителката на демократите в САЩ Елизабет Уорън призова за разделяне на бизнеса на част от големите технологични играчи.

И на последно място, на 22 март публикация в Adweek посочи, че Google обмисля няколко промени в рекламния си бизнес, включително налагането на потенциални рестрикции на това как рекламодателите могат да проследяват и таргетират потребителите през браузъра Chrome. Въпреки че това може да засегне рекламния бизнес на компанията, то може да засегне други играчи от екосистемата много повече. Criteo и Trade Desk, две компании, които предлагат софтуер и инструменти за следене за рекламодатели, преживяха спад на цената на акциите си - съответно с 24 и 7%, след като Adweek публикува информацията.

Apple направи подобни промени в браузъра си Safari през 2017 г., което ѝ помогна да затвърди репутацията на компанията като защитник на личните данни. Но Google е напълно различен гигант, тъй като обхваща близо 93% от онлайн търсенето в света, а Chrome държи две трети от пазара на търсачки според Statcounter. Някои анализатори отбелязват, че всяка промяна, която компанията прави, може да се отрази по-сериозно и да напомни на регулаторите за несравнимия обхват на Google.

Проблемът на това да бъдеш Google днес е, че дори да правиш правилното нещо, то може да изглежда като погрешен ход.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Защо Безос позволи на част от директорите на Amazon да излязат от сянката му?