Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Когато технологичните гиганти постигнат мир с Големия брат

В момента компании като Amazon помагат на обществото, а това ни кара да загърбим предишните проблеми с тях

Когато технологичните гиганти постигнат мир с Големия брат

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Във времена, в които хората са блокирани в домовете си, за технологиите регулации няма.

Това, което някога гръмко беше описвано като „шпионски капитализъм“, сега е необходимост предвид пандемията. Twitch е мястото, където нашите деца ходят на училище, Twitter – където епидемиологичните модели се дискутират, а WhatsApp – където пием заедно с приятели, пише Лайънъл Лорън за Bloomberg.

Около 40% от световното население живеят под блокада според AFP, което създава точно този тип отегчени и изолирани граждани, които не спират да проверяват Facebook. Личната ни информация е каквато си беше преди, но поверителността на данните вече изчезна от нашата йерархия на нуждите, допълва Лорън.

По същия начин, по който пазарните сили, които накараха големите технологични фирми да изглеждат толкова опасни, сега ги карат да изглеждат жизненоважни и надеждни.

Amazon.com, която винаги е искала да бъде "Магазинът за всичко", сега е "Единственият магазин" в градове като Париж и Сан Франциско, където доставя всякакви стоки за дома (с някои ограничения), които невинаги могат да се намерят в хранителните магазини или дрогериите, които все още работят.

Проблемите в гиг икономиката (gig economy - неофициалната заетост благодарение на ръста на онлайн платформите като Airbnb и Uber, чрез които хората купуват и продават услуги и работни места) са възмутителни, както показват оплакванията на служителите на Amazon. Но няма грешка в посланието, което изпрати компанията, обещавайки да наеме още 100 хил. души: фирмата, която някога беше критикувана, че убива икономиката, сега е икономиката.

Къде отиде възмущението от събирането на данни от платформите, убиващи конкуренцията, за които толкова говореха потребителите, малките фирми и правителствените регулатори? На първи поглед изчезна, или поне е в хибернация, тъй като фокусът се измества от обуздаване на технологичните гиганти към гарантиране, че може да се стигне до всички нас в това време на нужда.

Всъщност може би вече виждаме контурите на новo, следвирусно споразумение между големите в технологиите и голямата държава.

В него се казва, че най-важният ход на Европейския съюз от последните седмици е да помолят шефовете на Netflix, Google и YouTube да намалят качеството на стрийминга, за да се намали натовареността на мрежите. Технократите в Брюксел, мястото, откъдето тръгнаха законите за поверителността на данните, сега са свидетели на използването на метаданни за геолокация от телефоните, анонимно, разбира се, за да следят епидемията. Дигиталните правила, създадени да засилят технологичния суверенитет на ЕС, биват преосмисляни, пише Financial Times.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

3
 
3
 
4
zelka007 до: V.At.
преди 1 месец
зависи на кой оператор си , можеш и в София да го постигнеш ...
0
 
3
 
3
V.At. до: ddb
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Мисля, че все още има запазени села в Родопите без Интернет.
2
 
2
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
защо статията не е маркирана като платена ?
1
 
3
 
1
ddb
преди 1 месец
Няма профилна снимка
тогава ще ми се иска да бягам в страна с по-малко развити комуникации и технологии.

Още от Анализи
Следващата голяма офис идея на Силициевата долина: работа отвсякъде