Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Тренд за 30 трлн. долара отразява борбата за климата на технологичните компании

Големият капитал е на лов за онези дружества, вплетени в новата игра, наречена корпоративна социална отговорност

Тренд за 30 трлн. долара отразява борбата за климата на технологичните компании

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг. Снимка: George Frey/Bloomberg

Вече не става въпрос за догма, идеология или дори за политика. Големите пари отиват там, където има най-голям шанс те да се умножат. Става още по-добре, когато се постигне устойчивост в тази посока.

И когато се появи стартъп, като канадската Facedrive, която заяви, че планира да предизвика лидера в индустрията на споделеното пътуване Uber, си струва да се вслушаме в посланието, пише Oilprice.

Още по темата

Facedrive предизвиква Uber чрез трансформиране на споделеното пътуване от един от най-големите замърсители в значително по-неутрално въглеродно начинание. 

Целта на компанията е да направи това, което Uber направи, само че по-добре - като постави „хората и планетата на първо място“. И ако преведем това на днешния език на големите пари: става въпрос за намаляване на риска и избягване на всички проблеми, които поразиха Uber още от първия ден. 

На лов за устойчивост

Големият капитал никога не спи. Сега той е на лов за нови иновативни компании, които са се впуснали в мащабния тренд на инвестиции в т.нар. корпоративна социална отговорност (КСО) в размер на 30 трлн. долара.

КСО се дефинира по различен начин. Според Световния бизнес съвет за устойчиво развитие корпоративната социална отговорност е задължение на бизнеса да допринася за устойчивото икономическо развитие, трудовите отношения с работниците, техните семейства, местната общност и обществото като цяло за подобряване качеството на живот. В същото време Международният форум на бизнес лидерите определя КСО като популяризиране на практиките на отговорния бизнес, които носят полза на бизнеса и обществото и подпомагат социалното, икономическо и екологично устойчиво развитие чрез максимизиране на положителното влияние на бизнеса върху обществото и минимизиране на негативното.

В Зелената книга на Европейската комисия (ЕК) КСО е дефинирана по следния начин: „Декларирайки своята социална отговорност и доброволно поемайки задължения, които надхвърлят общите законови и обичайни изисквания, които трябва да се спазват при всички случаи, компаниите се стараят да повишат стандартите за социално развитие, защита на околната среда и уважение на основните права и приемат да прилагат отворено управление, да съгласуват интересите на всички заинтересовани страни в общ подход за качество и устойчивост“.

Тази граница от 30 трлн. долара беше достигната още в началото на 2019 г., като пандемията от коронавирус може да ускори ръста на устойчивите инвестиции.

Според Глобалния алианс за устойчиви инвестиции (GSIA), устойчивите или въздействащите инвестиции са нараснали с 34% от 2016 г. до 2019 г.

За сравнение, стойността на акциите, търгувани на фондовата борса в САЩ, възлиза на 23,8 трлн. долара към 12 март 2020 г.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Как технологиите променят бизнеса, здравеопазването и работните процеси?