Двигателите с вътрешно горене ще запазят доминиращата си роля в близките десетилетия, твърдят експерти от Edmunds. Те предричат, че към 2040 г. едва 1% от продаваните в цял свят превозни средства ще бъдат електромобили. Около половината пък ще бъдат с хибридно задвижване.
Причините за подобно предвиждане са няколко. Първата е, че двигателите с вътрешно горене имат най-голям пробег с едно зареждане на резервоара. Дори електромобили с мощни батерии като Tesla Model S, могат да преминат максимум 300-350 км, докато традиционните модели за подобно разстояние се нуждаят от половин резервоар.
На второ място е времето за зареждане. Дори с технологията за бързо зареждане, водачът се нуждае поне от час и половина, за да получи 80% от заряда на електромобила. В същото време подобна технология не бива да се използва често, защото намалява ресурса на акумулаторите.
Трето - ефективността на двигателите с вътрешно горене расте непрекъснато. Според последни данни на различни експерти, само за последните 5 години разходът на гориво при този тип мотори е намалял с 16%.
И четвърто - не е много сигурно колко точно екологични са електромобилите, защото при добиването на електроенергия също се изхвърлят вредни емисии. Така че този тип машини са с около 40% по-екологични от тези с двигателите с вътрешно горене. При тях обаче разходите за разработка са доста по-високи, тъй като се използват скъпи и редки материали.
Според Edmunds в момента пазарният дял на електромобилите в световен мащаб е 0.09%, като очакванията са той да достигне 1% чак през 2040 г. Делът на хибридите, които имат и ДВГ, тогава ще нарасне до 40-50%, смятат анализаторите.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Двигателите с вътрешно горене ще продълждат да доминират
Експерти очакват през 2040 г. електромобилите да представляват едва 1 процент от пазара
16:24 | 19.04.13 г. 7Новият бензинов двигател с четири цилиндъра на BMW. Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Dow записа най-силната си седмица за 2024 г., след като отчете осма поредна сесия на растеж
-
Кадър на деня за 10 май
-
SOFIX отчете 3% седмичен ръст до 837,99 пункта
-
Доколко успя Испания да превъзмогне кризата с опита на Каталуния за отделяне?
-
Решението на Аржентина да се върне към Запада е повратен момент за геополитиката
-
Apple се извини за реклама на iPad, която подразни потребители
-
Земеделието в САЩ се сблъсква с един голям проблем: Има твърде много трактори
-
Унгария се амбицира да качи европейците на китайски електромобили за по 10 хил. евро
-
Украйна показва значително подобрените възможности на своите дронове
-
Първата в България и региона водородна зарядна станция беше открита официално
-
Последната частна територия в Арктика очаква стратегически купувач срещу 300 млн. евро
-
Апетитът на компаниите от ЕС към инвестиции в Китай се свива до рекордно дъно
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow записа най-силната си седмица за 2024 г., след като отчете осма поредна сесия на растеж
-
SOFIX отчете 3% седмичен ръст до 837,99 пункта
-
Европейските индекси отчетоха рекорди на фона на оптимизма около икономиката в региона
-
Оборотът на БФБ е нараснал с близо 16% през април
-
Денят на данъчната свобода тази година е 13 май
1 -
Dow е напът към 8-дневна печеливша серия*
преди 11 години Сещам се за поне 2 разработки на ел коли с пробег над 600кв, едната дори 800км.Проблема е въвеждането в екслоатация и първоначално високата цена. 2 неща са проуснати в тази статия. 1. Каква ще е цената на петрола след 30 години?2. Как ще се развива технологията на батериите/кондензарторите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Прогреса в електрониката е много по-бърз от прогреса в ДВГ,който всъщност е добавяне не електроника!Проблема с батериите сигурно ще бъде решен с някой кондензатор от ново поколение,ина4е ще има планини от Литиеви батерии някой ден. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ха прогноза за близките 4-5години да ,но прогноза за 30години?Това повече ми прилича на обещание на бг политик отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години По-смешно нещо не бях чел. Не просто ще са над 1%, ами най-вероятно ще са подавляващо повече. Не бих се учудил ДВГ да останат само при камионите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Само преди 5 години електро коли въобще почти нямаше, така че развитието там е пъти по голямо и бързо от вътрешното горене. Надявам се тези са взели солидна сума за да си изкривят мнението! отговор Сигнализирай за неуместен коментар