Двигателите с вътрешно горене ще запазят доминиращата си роля в близките десетилетия, твърдят експерти от Edmunds. Те предричат, че към 2040 г. едва 1% от продаваните в цял свят превозни средства ще бъдат електромобили. Около половината пък ще бъдат с хибридно задвижване.
Причините за подобно предвиждане са няколко. Първата е, че двигателите с вътрешно горене имат най-голям пробег с едно зареждане на резервоара. Дори електромобили с мощни батерии като Tesla Model S, могат да преминат максимум 300-350 км, докато традиционните модели за подобно разстояние се нуждаят от половин резервоар.
На второ място е времето за зареждане. Дори с технологията за бързо зареждане, водачът се нуждае поне от час и половина, за да получи 80% от заряда на електромобила. В същото време подобна технология не бива да се използва често, защото намалява ресурса на акумулаторите.
Трето - ефективността на двигателите с вътрешно горене расте непрекъснато. Според последни данни на различни експерти, само за последните 5 години разходът на гориво при този тип мотори е намалял с 16%.
И четвърто - не е много сигурно колко точно екологични са електромобилите, защото при добиването на електроенергия също се изхвърлят вредни емисии. Така че този тип машини са с около 40% по-екологични от тези с двигателите с вътрешно горене. При тях обаче разходите за разработка са доста по-високи, тъй като се използват скъпи и редки материали.
Според Edmunds в момента пазарният дял на електромобилите в световен мащаб е 0.09%, като очакванията са той да достигне 1% чак през 2040 г. Делът на хибридите, които имат и ДВГ, тогава ще нарасне до 40-50%, смятат анализаторите.
Още любопитни новини от света на автомобилите вижте в Automedia.bg
Двигателите с вътрешно горене ще продълждат да доминират
Експерти очакват през 2040 г. електромобилите да представляват едва 1 процент от пазара
16:24 | 19.04.13 г. 7Новият бензинов двигател с четири цилиндъра на BMW. Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Експерт: Силната фрагментация в управлението на водите са причини за водната криза
-
Германското правителство разследва сделката с акции на Commerzbank
-
Redwood Materials ще помага на BMW да рециклира батериите, излезли от употреба
-
Германски стартъп за зарядни станции обяви фалит
-
Столтенберг: Не трябва никога да приемаме връзката между Европа и САЩ за даденост
-
Как Фед ще продължи да намалява лихвите?
-
И за IT специалистите настават тежки времена на трудовия пазар
-
Киев вероятно е изпратил новата си ракета дрон в склада за боеприпаси в Тверска област
-
Едва 20% от собствениците на семеен бизнес в България прехвърлят собствеността планирано
-
Щатските индекси не успяха да задържат ръстовете след решението на Фед
-
Златото достигна нов рекорд, а цената на биткойна се повиши след решението на Фед
-
Френски автомобилни доставчици: Секторът може да загуби половината от работните си места
Най-четени новини
-
Опитите на Русия да освободи Курска област засега имат обратен ефект
-
Мобилните оператори обжалват забраната за начисляване на неустойки при предсрочно прекратяване на договор
-
Мелони: Забраната на ЕС на двигателя с вътрешно горене е саморазрушителна
-
Населението в България – на второ място по материални и социални лишения в ЕС
-
И за IT специалистите настават тежки времена на трудовия пазар
-
Китай поставя на изпитание производителите на украинските дронове
-
Германската икономика потъва и Шолц не иска да я спаси
-
Бизнесът напуска Европа, но не заради високата цена на въглерода
-
Консултант: При повишение на лихвите и рецесия, хората може да не изплащат задълженията си
-
Загубата на Крим обезсмисля войната на Русия в Украйна
-
Царуването на най-богатия човек в Китай приключи след само 18 дни
-
Богатите германски семейства се възползват от кризата, купувайки трофейни имоти
-
Опитите на Русия да освободи Курска област засега имат обратен ефект
-
Върви се към изграждане на тунел на Околовръстния път на София между "Бъкстон" и "Горна баня"
-
Краят на царуването на долара е добра новина за почти всички
-
Новата столица на Египет ще се сдобие с първия в света водороден небостъргач
-
Киев: Руските удари срещу електропреносната мрежа може да предизвикат ядрена криза
-
Собственици в Лондон разпродават имотите си с рекорден темп преди очаквано повишаване на данъците
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Германското правителство разследва сделката с акции на Commerzbank
-
Как Фед ще продължи да намалява лихвите?
-
Лихвените решения на Фед и BoE окрилиха европейските борси
-
SOFIX с 0,09% ръст до 854,95 пункта
-
Wall Street се радва на повишения след намаляването на лихвите от Фед*
-
С намаляването на лихвите Джером Пауъл затвърждава наследството си във Фед
преди 11 години Сещам се за поне 2 разработки на ел коли с пробег над 600кв, едната дори 800км.Проблема е въвеждането в екслоатация и първоначално високата цена. 2 неща са проуснати в тази статия. 1. Каква ще е цената на петрола след 30 години?2. Как ще се развива технологията на батериите/кондензарторите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Прогреса в електрониката е много по-бърз от прогреса в ДВГ,който всъщност е добавяне не електроника!Проблема с батериите сигурно ще бъде решен с някой кондензатор от ново поколение,ина4е ще има планини от Литиеви батерии някой ден. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ха прогноза за близките 4-5години да ,но прогноза за 30години?Това повече ми прилича на обещание на бг политик отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години По-смешно нещо не бях чел. Не просто ще са над 1%, ами най-вероятно ще са подавляващо повече. Не бих се учудил ДВГ да останат само при камионите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Само преди 5 години електро коли въобще почти нямаше, така че развитието там е пъти по голямо и бързо от вътрешното горене. Надявам се тези са взели солидна сума за да си изкривят мнението! отговор Сигнализирай за неуместен коментар