Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Могат ли Япония и Toyota да спечелят надпреварата при твърдотелните батерии?

Чуждестранните конкуренти също се стремят да постигнат технологичен пробив в това отношение, за да свалят Tesla от първото място в сегмента на електромобилите

Могат ли Япония и Toyota да спечелят надпреварата при твърдотелните батерии?

Снимка: Toru Hanai/Bloomberg

В надпреварата за производство на следващото поколение усъвършенствани батерии за електрически превозни средства съперниците на Япония впрягат усилия, за да се конкурират по-успешно с лидера в сегмента Tesla Inc.

Toyota Motor, най-големият производител на автомобили в света за 2020 г., отдавна се смята за фаворит, който успя да разработи търговски жизнеспособна твърдотелна батерия - по-стабилна и по-лесна за зареждане от литиево-йонните батерии, използвани днес от производителите на автомобили от Tesla до китайската BYD.

Toyota планира да обяви прототип на автомобил, захранван от твърдотелна батерия до края на годината, като се стреми да пусне подобно превозно средство през следващите няколко години. 

Още по темата

Но германският ѝ конкурент Volkswagen AG, чиито продажби отстъпват с малко пред тези  на Toyota през 2020 г., се намира на гребена на тренда за развитие на подобни технологии. Тази година германският автомобилен производител увеличи инвестициите си в американския стартъп QuantumScape, който се стреми да произведе твърдотелна батерия. QuantumScape, подкрепена от Бил Гейтс и с пазарна капитализация от почти 11 млрд. долара, заяви на 14 май, че тя и Volkswagen ще решат още през тази година къде да построят своето съвместно съоръжение за производство на батерии. Целта е да се създаде производствена линия до 2024 г., която да позволи на Volkswagen да пусне електромобили с твърдотелни батериите през 2025 г.

С електрическите превозни средства, превърнали се в ключова част от глобалните усилия за постигане на въглероден неутралитет до средата на века, други производители на автомобили увеличават залозите за усъвършенстване на технологията за батериите.

Вторият по големина автомобилен производител в САЩ Ford Motor този месец увеличи инвестицията си в стартъпа за производство на твърдотелни батерии Solid Power. Германският му конкурент BMW AG също се присъединява към Ford в последния кръг на финансиране в размер на 130 млн. долара, тъй като стартъпът планира да снабдява въпросните концерни с клетки за тестване на електромобили през 2022 г.

През януари китайският производител на автомобили Nio заяви, че новият му седан, който се очаква да се появи на пазара догодина, ще бъде оборудван с твърдотелни батерии, способни да достигнат пробег от 1000 км - въпреки че мнозина смятат, че планираната батерия на Nio вероятно ще бъде с полутвърд електролит, а не изцяло твърдотелна .

Южнокорейският концерн Hyundai Motor заяви в конферентен разговор миналия месец, че ще произвежда масово електромобили, захранвани от твърдотелни батерии до 2030 г.

"Не смятаме, че в момента има производител на клетки или производител на автомобили, който да не се е фокусирал върху твърдотелните батерии. ... Технологията е твърде гореща, за да я игнорираме", изтъква Кристоф Нийф, анализатор в института Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research ISI.

Засилващата се глобална надпревара е предизвикателство за Япония. Китай и Южна Корея бързо разбиха господството на страната на пазара на литиево-йонни батерии. Решено да избегне повторение, японското правителство повежда комерсиализацията на най-новата технология при батериите.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
1
 
2
Pyramid до: Pyramid
преди 2 месеца
...исках да кажа, "10+ пъти по-малък човешки ресурс". Дори свръхнапрежение на силите, може да им докара по-добри показатели само в относителен план. В абсолютен план, обаче, РАЗМЕРЪТ ВИНАГИ ИМА ЗНАЧЕНИЕ.
2
 
1
 
1
преди 2 месеца
"Могат ли Япония и Toyota да спечелят надпреварата при твърдотелните батерии?"Защо да не могат? За Пробива, съм съгласен. До тук-добре. Ала нямат физическия потенциал да се конкурират дор "само" с Китай. Суровини? Квалифицирана работна ръка? Автоматизация? @0+ пъти по-малък човешки ресурс и 20+ -суровинен, това звучи почти като присъда.

Още от Анализи
Новият модел на мобилност премахва нуждата от личен автомобил