Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Петролните гиганти търсят начин да намалят зависимостта си от петрола

Компании се опитват да оцелеят на фона на целите за намаляване на емисиите въглероден диоксид

Петролните гиганти търсят начин да намалят зависимостта си от петрола

Снимка: Chris Ratcliffe, Bloomberg

Петролният гигант Royal Dutch Shell и други европейски компании търсят начин да намалят своята зависимост от петрола, заради растящия натиск за намаляване на емисиите, пише Ройтерс. Това означава смяна на бизнес модела и насочване към търговия с енергия и водород.

Големите петролни компании в Европа опитват да оцелеят на фона на целите за намаляване на въглеродния диоксид, но анализаторите са скептични, че ще успеят да променят политиката си и работели цял век модели на управление.

По информация на Ройтерс Shell ще представи стратегията си на 11 февруари и фокусът ѝ ще е насочване към ролята на посредник между производителите на чиста енергия и потребителите, а не да влага милиарди в зелени проекти.

Още по темата

През октомври Shell съобщи, че ще инвестира повече средства в нисковъглеродни проекти до 2025 година. Коментарите бяха, че сумата ще достигне около 5 млрд. долара годишно. Сега компанията харчи между 1,5 и 2 млрд. долара годишно за зелени проекти.

Холдингът ще запази петролните и газовите си позиции в следващото десетилетие, за да може да финансира своята енергийна трансформация, посочват още източници на Ройтерс. Компанията има опит в търговията с всички видове енергия - от петрол и природен газ, до електроенергия, както и притежава широка верига от обекти за търговия на дребно, комбинирайки дейността си с двете най-големи вериги за бързо хранене в света - McDonald`s и Subway.

BP също планира намаляване на добива на петрол с 40% до 2030 година и да намали персонала си за проучване на нови полета. Фокусът на компанията се мести към възобновяемите ресурси и плановете са през следващите години да повиши разходите за тази дейност 10 пъти до 5 млрд. долара.

Shell, BP, Total, Eni и Repsol планират и експанзия на пазара на биогорива и водород, както и изграждане на станции на електромобили на техните обекти в Европа. Някои от петролните компании обмислят и инвестиции във вятърни и соларни паркове, които ще станат приоритетни за тях. Фокусът им ще се премести от петрол на търговия с електроенергия, смятат източници на Ройтерс.

BP например смята да увеличи 20 пъти инсталирания капацитет на възобновяемите си мощности до 2030 година. Плановете на Total са да увеличи капацитета си до 100 гигавата до 2030 година. Анализатори обаче подчертават, че подобни проекти имат по-ниска възвръщаемост на инвестициите спрямо петрола и вероятно компаниите няма да успеят да реализират своите планове.

Shell е изключение от общите настроения за вложения в зелената сфера. В компанията се притесняват да инвестират в производството на зелена енергия - сектор, в който нямат никакви конкурентни предимства спрямо своите конкуренти. Единствената сфера, в която Shell смятат, че могат да се справят, са офшорните вятърни паркове, благодарение на дългогодишната си практика в офшорните петролни платформи.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

0
 
1
 
6
evlogi до: zelka007
преди 3 месеца
Норвегия е доста неподходящ, по-скоро нишов пример.В дългосрочен план е твърде вероятно да стане както казваш ти, но в близките 20 -30 години потреблението на петрол в световен мащаб се очертава да расте.Това имам предвид аз под средносрочен.Не забравяй,че колите които сега се произвеждат, 97% в света от тях през миналата година са с ДВГ, ще са в движение по пътищата още20 години.И тези които ще се произвеждат до 2035 год.макар и с намаляващ дял, също ще са много дълго в движение още.В тази система прмяната няма как да настъпи за 5-10 години, ще е бавна и продължителна.вероятно ще отнеме целият преход поне 70-80 години.
Та в рамките не следващите 4-5 години според мен има бих казал около 80% вероятност от двойно по-високи цени на петрола отколкото са сега.
0
 
2
 
5
mrynmryn до: zelka007
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Норвегия не е добър пример, не е била, няма и да бъде, дават супер големи субсидии за ел.автомобил, което няма как да стане в останалите държави, когато не се давиш в "петролни пари".
1
 
2
 
4
zelka007 до: evlogi
преди 3 месеца
в средносрочен план няма да има нужда от толкова много петрол ... виж в норвегия какво става с консумацията на нафта и бензин , а имат само 337,000 изцяло електрически и 142,000 хибрида от 2,800,000 автомобила и 490,000 ванове/бусове дето им викаме туканка . ами като започнат да обръщшат и камионите и рейсовете след петилетка масово ... ?! виж рафинериите , обръщат на пластмаси и загърбват инсталации за нафта и бензин . то и сега има свръх капацитет за нафта и бензин та какво остава за след петилетка ... :)))
1
 
2
 
3
преди 3 месеца
Подготвяйте се за много високи цени на петрола и гориватапрез следващите години.Под натиска на зелената мафия и коронакризата петролните фирми орязоха значително инвестициите си в добив и проучвания, и когато нещата се нормализират, в средносрочен план ще се появи сериозен недостиг на петрол.
2
 
2
 
2
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
В момента, в който петролните компании намалят “зависимостта” си от петрола и са......... фалирали.

Още от Анализи
ЕС трябва да защити дигиталния си суверенитет