Петролните компании в Европа се оказаха под натиска на правителствата и инвеститорите за намаляване на емисиите и много от тях започнаха да обръщат внимание на възобновяемите източници, пише в коментар Ройтерс.
Но те имат и още едно асо в ръкава - добре развити вериги от бензиностанции. Гиганти като BP, Shell и Total вече заявиха, че очакват повече приходи от продажбите на магазините към бензиностанциите си, които ще продължат да бъдат пункт за шофьори, дори и на електромобилите.
За да заредиш автомобила с бензин или дизел са нужни само няколко минути. Зареждането на електромобилите, дори и с бързите станции, обаче отнема поне 10-15 минути. Какво правят през това време шофьорите? Много просто - пият кафе и пазаруват.
Затова не е чудно, че компаниите решиха да насочат вниманието си към бензиностанциите - Shell планира да увеличи своята верига от магазини към бензиностанциите с 20% до 55 хил. в световен мащаб до 2030 година. BP планира експанзия на бензиностанциите с 50% до 29 хил. до 2030 година и да повиши точките за зареждане на електромобили до 70 хил.
Total също се насочва към зарядните станции - в момента компанията има 18 хил. точки в Европа и планира да ги увеличи до 150 хил. до 2025 година.
Шансовете им не са никак малки - реално погледнато двете най-големи вериги за бързо хранене в света Subway и McDonald's имат по-малко заведения взети заедно от Shell. Компанията записа и рекордни приходи от продажби в магазините към бензиностанциите си в третото тримесечие на годината - 1,6 млрд. долара, показват данните на Ройтерс.
От Shell допълват, че ежедневно следят навиците на своите потребители - от типа гориво до кроасана с кафето, и могат да реагират бързо на търсенето.
BP и Total също записват ръст на продажбите в магазините си в месеците на пандемията. Наблюденията на BP са, че в периода на блокада хората пазаруват онлайн и в малки квартални магазини, включително и тези на бензиностанциите.
Обикновено бензиностанциите си партнират с добре известни вериги - за хранене или за продажби на дребно, което също може да ги превърне в неочакван конкурент за супермаркетите.
Всъщност още през 2017 година гръцката Hellenic Petroleum коментира "бензиностанциите на бъдещето". Те ще доставят комплексни услуги - не просто да заредиш автомобила си, но и да напазаруваш, да дадеш дрехи на химическо чистене, да похапнеш и т.н.
Новите планове за декарбонизация на европейската икономика, както и пандемията, явно отново слагат темата на масата.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 4 години Ако нормализират цените в магазините,ще спечелят много повече.....,а не да предлагат кафета и напитки на двойни и тройни цени..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар