Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Р. Драганов: Ски сезонът у нас ще бъде два пъти по-силен от миналата година

България трябва да продава традиционен продукт, това е най-скъпото нещо, което може да се продава, смята експертът

гледано: 2776   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

България трябва да продава традиционен продукт в традиционна среда. Това е най-скъпото нещо, което може да се продава. На преговорите за бъдещо правителство хората говореха именно за това, каза Румен Драганов от Националния борд по туризъм и Института по анализи и оценки в туризма, в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria.

Цялата насоченост бе към устойчив туризъм, каза Драганов. По време на срещите за преговори за нов кабинет "тези млади хора бавно и спокойно ни казваха неща, които, не че не ги знаем, но забравяме увлечени във вихъра на масовия туризъм". 

"Трябва да се запитаме кого обслужва конвейрът на масовия, т.нар. индустриален, туризъм", категоричен бе Драганов. "Вкарваме нискобюджетни туристи, взимаме нискобюджетни работници от Украйна, Молдова, Пакистан, Киргистан, Индия. Храним ги с пластмасови гръцки краставици и домати, турски ананаси, колумбийски банани. От всички страни сме събрали някакви... България какво е?  Опосредстваме връзка между хора, които нямат пари с хора, които произвеждат боклуци и хора, които не знаят да работят. Даваме им терен - за какво? Електричество ли им продаваме? Какво точно им продаваме, за да искаме да развиваме този масов туризъм?"

"Сега се появяват едни млади хора, които казват - толкова много красиви неща имаме. Вижте кухнята на нашите баби, вижте какви вкусни неща се готвят, вижте какви неща сме произвеждали и можем да произведем. Вижте колко много неща имаме на една малка територия, които могат да се видят. Но на цялата територия", сподели събеседникът. По думите му точно това е традиционен продукт в традиционна среда.

Националната резервационна система не е, за да победи мултимилиардните гиганти - онлайн платформите за резервации, а да помогне дори и на по-малките, по-слаби субекти в туризма да се позиционират. Може да има такава система, заяви Драганов.

"Електронните визи са задължителни днес по мнението на госта. "Ние въведохме Зеления сертификат и всяка бутка, в който влезеш, веднага те проверяват. Значи можело! Какъв е този Европейски съюз с тези допотопни машини. По-добре да върнат пишещата машина "Марица" на границата... През XXI век, в края на 2021 година трябва да въведем електронни визи така, както се въведоха Зелените сертификати. Да не би някой да не знае, че е корумпирана цялата ни консулска система? Защо от външно министерство не искат да махнат консулствата? Защото е огромен бизнес".

Около половин милион ще бъдат пътуванията по Коледа и Нова година в България. Около 60 хил. ще бъдат в чужбина - основно в съседни страни, в Европа (посещение на близки, роднини и приятели) и към топлите дестинации, прогнозира Драганов. "Ски сезонът ще бъде близо два пъти по-силен от миналата година. Миналата година имахме около 600 хиляди туристи, влезли в страната. Тази година ще бъдат 1,2 млн., докато през 2019 те бяха 1 670 000".

"Държавната администрация, която се занимава с туризъм трябва да е министерство, но с нови функции. Държавата тряба да започне да се грижи за своята собственост. А държавна собственост е всичко, което по конституция е държавно - плажове, археологическите обекти и резервати, хижите в планините".

Може ли да проработи слогана "Една дестинация - хиляди преживявания" и какво е нужно, за да се случи това? Защо е нужна Национална туристическа органтизация? Трябва ли да има национална резервационна система? Какво представлява и какво трябва да покрива гаранционният фонд? Защо концесиите в туризма не са концесии, а преместваемите обекти не са преместваеми обекти? Къде са пороците на тези договори в момента и как да се прекратят корупционните практики и мошенничетвата?

Повече вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Божидарка Чобалигова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
4
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
За масовият туризъм е прав - продаваме на едро боклукчив туризъм. Имаме страхотна природа, нямаме нито византийската, нито анадолската огромни брегови ивици и не можем да се конкурираме с цени. Трябва висока добавена стойност, трябват електронни документи и да се намали тази бумащина, но не съм съгласен че туризмът е най-скъпото традиционно нещо. Високите технолигии и културата са се развивали у нас и по царско време и то са били в страхотен подем, който комунизмът е забавил, но накрая и "другарите" видяха че сме умни и има "келепир". След това някъде е туризма, като за тази година ще сме основно българи и тук таме някой визнатиец или рОманец. Цеко (не му давам пари вече 17 сезона) и компания трябва да си помислят дали да не смалят малко маржа на печалбата т.к. не предлагат конкурентен продукт на конкурентни цени. Голяма работя че се вдигнал тока с 30-40% и нафтата с 15%. Каква част от разходите са му това? Никаква я има 10% я не. Не е нормално да продаваш масов туризъм на цени като за индивидуален. Най-малко печалбата му ще се свие, ще има подем на "пантаджиите" и за Цеко ще остане само "топлата супа" накрая ама от по-евтината.
0
 
3
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Не си у ред Румене ,хич не си

Още от Bloomberg TV
Защо България изостава от целите на ООН за устойчиво развитие?