Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

МРРБ: 7 години минимална гаранция за нова автомагистрала

Три години ще е гаранцията при ремонт на съоръжението, предлага министерството

МРРБ: 7 години минимална гаранция за нова автомагистрала

Снимка: Pixabay

Минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти да бъдат увеличени с една до три години. Това предвижда проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба 2, който Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) публикува за обществено обсъждане, съобщиха от ведомството.

Още по темата

Така например, ако минималният гаранционен срок за строителство на автомагистрала в момента е пет години, с промените в наредбата се предлага той да бъде увеличен на седем години. За изпълнен републикански път от първи и втори клас сега срокът е три години, с измененията се предвижда да стане пет години, а за трети клас път от републиканската пътна мрежа - четири години, като сега е три. За реконструкция и основен ремонт на пътища от републиканската пътна мрежа минималният гаранционен срок в момента е две години, с проекта на наредба се предлага увеличаването му на три години.

Удължаването на сроковете се отнася не само за автомагистрали, скоростни пътища и пътища първи, втори и трети клас от републиканската пътна мрежа, но и за останалите пътища и улици, за хидроизолационни, топлоизолационни, звукоизолационни и антикорозионни работи на сгради и съоръжения; за всички видове строителни, монтажни и довършителни работи; за вътрешни инсталации на сгради и при основен ремонт и реконструкция; за пречиствателни съоръжения и депа за твърди битови отпадъци; за преносни и разпределителни проводи (мрежи) и съоръжения към тях на техническата инфраструктура; за основен ремонт и реконструкция на железопътни линии, самолетни писти и съоръжения за тях, хидроенергийни, хидромелиоративни, водоснабдителни, пристанищни и брегоукрепителни съоръжения и системи.

Предвижда се и възможността издаденото разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация или отказът за издаването им да бъдат връчвани на възложителя или упълномощено от него лице не само лично, но и чрез лицензиран пощенски оператор, при поискване от страна на заявителя.

Предлага се още възложителят да представя информация за идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация. Предвидено е и стандартизиране на изискваните документи за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация и служебното снабдяване с някои от тях. 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

2
 
2
 
3
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
На мен и сегашните срокове ми се струват разумни. Не е нужно да се увеличават. Нужно да ТОЛ системата да заработи по-скоро. Ама тя не е прост закон, че да редактират 10-20 изречения на компютъра както с промяната на този закон и да започне да работи... И сега ще я отложат с 7-8 месеца защото няма кой да държи сметка на правителството за некадърността му, не е като при частния бизнес да напишеш закона за 1 ден и да почваш да ги глобяваш и съдиш както ти е кеф...
3
 
5
 
2
преди 1 седмица
А за санирането що не дават 7-10 години?
12
 
6
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
За магистралите 7г. гаранция е ОК, но за второкласен път 5г. са прекалено много. Отделно за ремонт на второкласен път да има цели 3г. гаранция не е нормално, кгато в района просто няма други пътища. Примерно никой няма да се хване да ремонтира Ришкия приход, който е целогодишно натоварен с тирове, защото няма други подходящи пътища, освен прохода на републиката, който е далеко встрани. Ами с този трафик и 2г. са много, а за 3г. ще трябва да се сметне и гаранционен ремонт на ремонта.

Още от България
Собственикът на BauMax иска да придобие веригата "Хит Хипермаркет"