Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Краят на ерата на One-Man-Show във Fiat Chrysler Automobiles

Основни цели пред наследника на Серджо Маркионе Майк Менли са ръст на производството и засилване на конкурентоспособността при електромобилите

Краят на ерата на One-Man-Show във Fiat Chrysler Automobiles

Снимка: Ройтерс

Новият изпълнителен директор на Chrysler Майк Менли е изправен пред задачата да изпълни плана на своя предшественик Серджо Маркионе, като увеличи производството на джипове и навакса в надпреварата при електромобилите, за да задържи седмия в света производител на автомобили конкурентоспособен при липсата на сливане, коментира в свой анализ Ройтерс.

Шефът на сегмента Jeep Майк Менли беше избран в събота за наследник на дългогодишния главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) Серджо Маркионе, едно от най-уважаваните лица в автомобилната индустрия, чието здраве сериозно се влоши заради усложнения след хирургическа интервенция.

FCA обяви, че роденият във Великобритания Менли ще следва стратегията, очертана от Маркионе през изминалия месец. Автомобилният концерн обеща да увеличи производството на джипове и да инвестира в електромобилите, за да повиши оперативната си печалба до 2022 г. 

Компанията представи смелите цели на дивизията Jeep, която се превърна в двигател на FCA към създаването на глобална марка с висок марж на печалбата.

Още по темата

Анализатори твърдят, че избирането на Менли, под чието ръководство продажбите на Jeep се повишиха четирикратно, изпраща ясно послание, че FCA ще поддържа досегашния си курс на политика и ще запази марката Jeep в центъра на своя план за растеж.

Очаква се компанията да се фокусира върху преосмислянето на индивидуалните марки, включително на Fiat в Европа, на Chrysler в САЩ и на Alfa Romeo, която все още не е реализирала печалба въпреки милиардите евро инвестиции.

Маркионе, който е считан за спасител както на Fiat, така и на Chrysler, беше фокусиран върху заличаването на дълга на компанията, допълва агенцията.

Той защитаваше сливанията в индустрията с мотива, че така се споделят разходите по изграждането на електромобили и автономни коли, но се отказа от такова сливане, когато неговата предпочитана цел, General Motors, отхвърли идеята му за обединение.

Рентабилността в Европа постепенно се възстановява, но FCA все още няма значителни успехи на китайския пазар. Компанията разчита основно на пазара в Северна Америка, откъдето идват 75% от печалбата ѝ.

„FCA трябва да определи марките, които ще развива, и да ги направи отново търсени преди да е станало твърде късно. Менли е правилният човек за тази работа“, смята Фелипе Муноз, автомобилен анализатор в JATO.

Според FCA Менли ще изпълни новата стратегия, за да осигури „силно и независимо“ бъдеще за компанията.

Но без ясен партньор новият ръководител на концерна ще трябва да докаже, че FCA може да запази собствената си печалба в условия на засилване на регулациите за вредните газове, както и на сериозната конкуренция и наличието на притеснения за потенциални глоби от страна на САЩ.

Ferrari, луксозната марка, която Маркионе трябваше да управлява до 2021 г., обяви някои от своите цели – да удвои основната печалба и да се откаже от програмата за джипове и хибридни автомобили. Детайли около стратегията ще бъдат разкрити през септември.

Анализаторите поставиха под въпрос дали новият изпълнителен директор на Ferrari Луи Камилери ще може да направи същото и да развие марката, като същевременно запази дилърите, феновете, собствениците и колекционерите.

„Ferrari винаги ще бъде добра състезателна кола. Маркионе се стремеше към перфекционизъм“, смята дилърът Джордж Галиърс. „Трябва да видим какво ще остане от това след него“.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Лидерът на ХДС ще наследи Фон дер Лайен като министър на отбраната в Германия