IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на Tesco се свива с 23,5% за първите шест месеца на 2013 г.

Заради високата конкуренция приходите от продажби се понижават с 0,5% на годишна база, а маржът на печалбата намалява до 4,9%

12:16 | 02.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Tesco ще обедини сили с китайските супермаркети China Resource Enterprises. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Tesco ще обедини сили с китайските супермаркети China Resource Enterprises. Снимка: Ройтерс

За първата половина на финансовата година печалбата на най-голямата верига супермаркети във Великобритания Tesco спадна със 23,5%, предава BBC.

За първите шест месеца до 24 август печалбата на Tesco преди данъци е 1,39 млрд. паунда, като печалбата от търговия в Обединеното кралство нараства с 1,5% до 1,13 млрд. паунда. Приходите от продажби на компанията се свиват с 0,5% на годишна база.

От Tesco заявиха, че суровите условия за търговията на дребно в Европа е причината печалбите от континента да се свият с 67% до 55 млн. паунда. Заради високата конкуренция в сектора през шестте месеца маржът на печалбата намалява от 5,4% до 4,9%.

Заради лошите резултати днес на борсата в Лондон акциите на Tesco поевтиняха с 2,5% в ранната търговия

Изпълнителният директор на веригата Филип Кларк обясни, че Tesco отчита напредък и заздравява бизнеса си във Великобритания, но вижда само съществено подобрение в покупателната способност на потребителите.

Отчетът на Tesco бе публикуван, след като компанията обяви намерението си да създаде джойнт венчър с китайската верига China Resource Enterprises (CRE). Английската фирма ще комбинира бизнеса си в Китай, където има 134 магазина, с тези на CRE, която разполага с 2986 супермаркета. Делът на Tesco в новото дружество ще бъде 20%, което би означавало приходи от продажби в размер на 10 млрд. паунда.

Продажбите на конкурентната верига на Острова Sainsbury обаче се увеличават с 2% в сравнение с първото полугодие на изминалата година. Изпълнителният директор на компанията Джъстин Кинг сподели, че продажбите на продуктите с марката на фирмата са нараснали двойно в сравнение с останалите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:24 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още