Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Новият модел конзола Switch не постигна бляскав старт

Все пак е възможно тя да запази инерцията, която Nintendo набра на пазара

Новият модел конзола Switch не постигна бляскав старт

Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

По-скъпата нова конзола Switch на Nintendo записа слаб дебют на вътрешния си пазар Япония, въпреки че предварителните поръчки се запълниха за минути навсякъде в страната. Резултатът е изненадващ и вероятно се дължи на по-ниските нива на доставките на компоненти, пише Bloomberg.

Хибридната конзола с OLED екран, пусната глобално в петък за 350 долара, продаде 138 409 бройки в Япония през първия си уикенд, сочат данни от тракера на продажби Famitsu. За сравнение, оригиналната конзола Switch достигна 330 637 продадени бройки през първия си уикенд на пазара през 2017 г., а Switch Lite – 177 936 бройки през 2019 г.

Новият модел има 7-инчов OLED дисплей, повече вградена памет и по-добри говорители, плюс вход за интернет кабел. Дори и без отдавна очакваното обновяване на чипа, Switch OLED беше сред силно обсъжданите теми в социалните мрежи на големи пазари като Япония и САЩ, където ранните впечатления от устройството бяха предимно положителни.

Още по темата

„OLED моделът ще стане по-популярен от стандартния и Lite модела, подкрепен от вече съществуващите собственици, които ще обновят по-старите си модели и ще добавят нова бройка в домакинствата си“, твърди базираният в Токио консултант Серкан Тото. „Nintendo наподобява Tesla що се отнася до предлагането на уникални продукти и точно както автомобилната компания, има голяма група от фенове“.

Огромната популярност на Switch води до проблеми с инвентара за базираната в Киото Nintendo. От една страна, компанията се затруднява с производството на достатъчно бройки Switch OLED, за да отговори на търсенето, а японските търговци на дребно използват лотарийния принцип, за да изберат кой може да си купи от наличните бройки. Малките запаси на новото устройство се очаква да се запазят такива до началото на следващата година, твърди представител на голям японски търговец на дребно, пожелал да остане анонимен, защото няма право да коментира въпроса публично.

Производството на Nintendo е разделено между обновения Switch, отдавна утвърдената оригинална конзола, струваща 300 долара, и Switch Lite, който се предлага за 200 долара. Това подсказва, че компанията не очаква OLED версията да изпревари останалите с голям марж, твърди директор в един от поддоставчиците.

Този консервативен подход повтаря опасенията на инвеститорите от обявяването на Switch OLED, че устройството не представлява достатъчно значима актуализация. Освен това води до потенциални главоболия за големи запаси от непродадени конзоли някой ден.

Данните на Famitsu показват, че продажбите на Switch и Switch Lite не спират да спадат през тази година. За разлика от засегната от пандемията 2020 г., днес конзолите са налични почти навсякъде. Пусната на пазара преди повече от четири години и продала над 89 млн. бройки до този момент, Switch изглежда ще успее да запази инерцията благодарение на най-новия си модел, докато оригиналната версия може да изисква намаление на цената, за да се изчистят запасите, твърди анализаторът на Ace Research Хидеки Ясуда.

Говорител на Nintento твърди, че компанията не планира намаляването на цените на Switch. През септември тя понижи цената на стандартния модел в Европа, предимно в отговор на промените във валутните курсове.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Хардуер
Fairphone търси път към устойчивите смартфони