Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

„Автомагистрали“ ЕАД ще строи и последните 89 км от магистрала „Хемус“

Новият договор е на стойност 1,150 млрд. лв. без ДДС и е за проектирането и изграждането на оставащите три участъка от аутобана

„Автомагистрали“ ЕАД ще строи и последните 89 км от магистрала „Хемус“

Снимка: Архив АПИ

„Автомагистрали“ ЕАД ще проектира и изгради и последните 88,9 км от магистрала „Хемус“. Това е отсечката между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово – Буховци, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Новият договор е на стойност 1,150 млрд. лв. без ДДС. Той е за проектирането и строителството на последните три участъка от АМ „Хемус“. 

Пътната агенция възлага проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, тъй като МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на „Автомагистрали“ ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството. 

Още по темата

От пътното ведомство припомнят, че през 2018 г. Министерският съвет предостави 1,3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново. Този участък също е възложен на „Автомагистрали“ ЕАД.

В началото на октомври премиерът Бойко Борисов откри новия участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и пътен възел „Боаза“ с дължина 9,3 км. Трасето беше завършено шест месеца предсрочно, след като строителните дейности започнаха в края на март миналата година. За изграждането му са инвестирани 66 млн. лева от държавния бюджет. Тогава Борисов обяви, че построяването на автомагистрала „Хемус“ ще повиши брутния вътрешен продукт на страната ни с поне с 10-20%. 

Според управляващите бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна. В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. „Боаза“ и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

На заседанието си на 11 декември 2019 г. Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1,380 млрд. лв. по бюджета на МРРБ за изграждането на последните 88,9 км от АМ „Хемус“. Целият обем на тези средства ще бъде предоставен през следващите три години. През 2019 г. на МРРБ се осигуриха 483 млн. лв. за предстоящи плащания. Средствата ще постъпят в сметката в БНБ, в която е и предоставеният досега ресурс за строителството на АМ „Хемус“, и ще бъдат използвани за предстоящи разплащания, уточняват още от АПИ.

Изграждането на АМ „Хемус“ е разделено на следните участъци:

  • Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел „Дерманци“.

  • Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел „Дерманци“ - при пресичане с път III-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел „Каленик“ (от км 103+060 до км 122+260).

  • Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел „Каленик“ при пресичането с път III-3005 Радовене - Катунец до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. „Плевен“ (от км 122+260 до км 139+340).

  • Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. „Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел „Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

  • Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел „Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

  • Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път 1-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

Строителството на последната част от АМ „Хемус“ - от 222-ри до 310-ти км, е обособена в следните три участъка:

  • Участък 7 - 43,6 км. Той е след пресичането на път I-5 Русе - Велико Търново до км 265-ти км при пресичането с път II-51 Бяла - Търговище.

  • Участък 8 - 33,5 км. Отсечката е след пресичането с път II-51 Бяла - Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище - Разград.

  • Участък 9 - 11,9 км. Този участък е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово - Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102).

 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Заразените с коронавирус у нас прехвърлиха прага от 500 души