Премиерът Бойко Борисов откри новия участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и пътен възел „Боаза“ с дължина 9,3 км, съобщава БТА.
Трасето беше завършено шест месеца предсрочно, след като строителните дейности започнаха в края на март миналата година. За изграждането му са инвестирани 66 млн. лева от държавния бюджет.
Борисов откри участъка заедно с вицепремиерите Красимир Каракачанов и Томислав Дончев, министъра на регионалното развитие Петя Аврамова и финансовия министър Владислав Горанов.
Според Борисов новият участък ще спести на пътуващите по направлението София - Варна поне 30 минути. Той подчерта, че се работи усилено и по останалите участъци до пътя Плевен - Ловеч. Работи се усилено от Белокопитово до Търговище.
"Забележки по това трасе не трябва да има, виждате какви мантинели, какви огради за сигурност са поставени, защото това е едно изключително съоръжение. Това са карстови земи, направили сме подлези за всички селскостопански терени и два надлеза", каза Борисов.
Той допълни, че бъде ли завършена АМ „Хемус“, Северна България ще стане като Южна в икономическо отношение. По думите му при този ръст на икономиката и при тези приходи в бюджета, до 3-4 години ще бъде завършена цялата магистрала.
Участъкът от АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна лента във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. Връзката с първокласния път I-4 Коритна - Белокопитово се осъществява чрез етапна връзка при 87-ти километър, която е в близост до село Брестница. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип. Това е почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи, посочват от АПИ.
Изпълнител на строително-монтажните работи е Консорциум „ХВП Ябланица“ ДЗЗД, с участници „Хидрострой“ АД, „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД. Договорът им е за 65 988 000 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Консултанти Хемус 1 – 2016“, в което участват „ПИ ЕС Консулт” ЕООД, „Евроконсулт” АД и „Строл-1000” АД. Техният договор е за 715 078.92 лв. с ДДС.
Българският премиер е убеден, че построяването на автомагистрала „Хемус“ ще повиши брутния вътрешен продукт на страната ни с поне с 10-20%.
В края на миналата година правителството осигури 1,12 млрд. лв. без ДДС за изграждането на 134,14 км от АМ „Хемус“ в участъка от пътен възел „Боаза“ до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново. Трасето е възложено на „Автомагистрали“ ЕАД, е разделено на 6 участъка.
Автомагистрала "Хемус" е необратим проект, по който се работи усилено, заяви премиерът преди няколко дни и посочи, че може да си отиде от политиката, когато „Хемус“ е готова.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 6 години Зависи кой какво разбира под "завършване". Той ще я завърши, но после ще започнат "ремонт на ремонта", проектиране и изграждане тепърва на пътни връзки, допълнинелни пътни възли и т.н.А ефект върху БВП може да има едва когато всичко това бъде направено плюс пътя до Видин и магистралата до Русе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Иска ми се както тече голямо пътно строителство в момента да започне и такова законово строителство. Че законоте са ни по-зле от пътищата, спокойно могат да се изхвърлят всичките и да започнат да се пишат наново. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Хидрострой АД, Водстрой 98 АД .. ПИ ЕС Консулт ЕООД ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Всички знаем, че за 3-4г. Хемус няма да се завърши. Сега откриха едни 9км., има още около 250км. за стоеж ... Тук-там се прави по нещо, но определено не е с темповете нужни за завършване за 3-4г. Оптимистичният вариант е да се завърши до 10г., но реалистичният е по-скоро за около 15-20г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар