Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Експерт: Наредбата за продуктовите такси за превозвачите нарушава законите

Защо Съюзът на българските превозвачи обжалва наредбата пред ВАС, коментира Христо Христов, президент и изпълнителен директор на "Дискордиа" и член на ръководството на КРИБ

гледано: 1784   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Промените в Наредбата за продуктовите такси, с които се въвежда продуктова такса за камиони и автобуси, включително и за нови превозни средства, са в нарушение на българското и европейското законодателство.

Това обяви Христо Христов, президент и изпълнителен директор на транспортната компания "Дискордиа" и член на ръководството на КРИБ, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Той коментира защо от Съюза на българските превозвачи са обжалвали наредбата за екотаксите на превозвачите пред Върховния административен съд. 

Още по темата

Христов посочи, че според българското законодателство гражданите се задължават да плащат такси само на базата на приет закон. Той добави, че и всякакви утежнения или облекчения на съответните такси също трябва да се случват чрез закони.

„В случая говорим за въвеждане на такси чрез наредба и то за нови товарни автомобили и автобуси. Не може да се сравняват новозакупени камиони с найлонови торбички и да се приравняват като масови отпадъци. Камионите са активи за дълготрайна употреба, ще се използват над 20 години, след като бъдат закупени“, посочи Христов.

Той е на мнение, че приемането на наредбата без да се съгласува с европейското законодателство е нарушение.

„Има приети вече 12 наредби, които са съгласувани с европейските закони, но се оказа, че точно за тази наредба няма такова изискване“, каза Христов и пресметна, че промените ще доведат до между 12 и 15 млн. лв. увеличение на разходите за сектора в България.

Той уточни, че новите големи товарни автомобили, които се регистрират в България, са около 2,5 хил., а употребяваните – между 5 и 6 хил. Христов определи тези промени като „пореден удар за българските превозвачи“ в една така или иначе несигурна среда.

„Допълнително превозвачите ще губят конкурентоспособност и то в нарушение както на европейското, така и на българското законодателство. А заплахата от пакета „Макрон“ все още не е отминала“, е мнението на президента на "Дискордиа".

С какви мотиви МОСВ промени наредбата? Ще има ли дебати в Европейския парламент тази есен по пакета „Макрон“? Как ще се отразят тол таксите на превозвачите?

Повече от разговора вижте във видео материала.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Болниците - относително готови за пандемията