Новата продуктова такса за тежкотоварните автомобили и автобусите не отива в държавата, а в рециклиращите фирми. Това заяви в ефира на БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
Повод за коментара му е решението на Съюза да обжалва пред Върховния административен съд промените в Наредбата за продуктовите такси, приети от Министерския съвет на 16 юли. Документът въвежда нов данък за тежкотоварните автомобили и автобусите.
„По 938 лв. ще се плаща за новите товарни автомобили и автобуси и стига до 2450 лв. за старите, над 10-годишните“, обясни Арабаджиев. По думите му до момента такава такса са дължали само собствениците на леки автомобили и товарните автомобили до 3,5 тона.
„За миналата година са събрани около 54 млн. лв. Ние очакваме с въвеждането на продуктова такса за товарните автомобили и автобусите да се съберат още 12-15 млн. лв. Тези пари отиват в частни фирми, които се занимават с рециклиране. За миналата година има регистрирани 250 хил. превозни средства, а излезли от употреба са 40 хил. – къде са останалите пари? Всички тези съмнения, които остават в хората, водят до мнението, че това е един чисто лобистки текст, който има за цел да се съберат едни пари, които да отидат в частни фирми“, обясни Арабаджиев.
Според изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи в някои европейски страни има такива такси, но уточни, че става въпрос за такси за леките автомобили, а когато става въпрос за товарни автомобили и автобуси, тази продуктова такса се заплаща от производителя още при пускането на пазара на превозното средство.
„Би следвало тази такса, която се дължи за рециклиране на превозното средство, да бъде в цената на превозното средство и да не се заплаща от търговеца, превозвача, който ще го ползва за търговската си дейност“, категоричен е Арабаджиев.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим