Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Пакет "Мобилност" ще е тежко изпитание за малките фирми, твърдят от бранша

По-големите компании вероятно ще изнесат бизнеса си извън България, тъй като дейността им няма да е възможна, каза управителят на Транспрес

гледано: 1808   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Ако бъде приет пакет “Мобилност”, това ще е най-тежкото изпитание в транспортния бранш. В този си вид заложените текстове ще доведат до брутална промяна в сектора, особено за по-малките фирми. По-големите компании вероятно ще изнесат бизнеса си извън България, тъй като дейността им няма да е възможна. Това каза Веселин Стоянов, управител на Транспрес, в предаването “В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.

Стоянов коментира отражението на коронакризата върху транспортния бранш. Той посочи, че палетните пратки са най-слабо засегнати, дори има увеличение при тях заради драстичния ръст на онлайн покупките. 

По думите на експерта 60-процентен дял от превозваните стоки са хранителни, а промени в дестинациите няма - традиционно силни партньори на България остават Германия и Франция. 

Според госта понижението в цените на петрола е омекотило удара от въвеждането на тол таксите, тъй като преди това превозвачите са планирали увеличение на цените на услугите си.

По отношение на превозите за производствения сектор Стоянов отбеляза, че пандемията е ограничила движението на цели и частични товари. “Възстановяването ще зависи от цялостната икономическа среда”, посочи той. И допълни,че очаква сериозно намаление на товаропотоци, свързани с автомобилната промишленост. 

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

 

 

По статията работиха: Евгения Маринова, автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
1
 
4
преди 5 дни
Няма профилна снимка
Всеки да се спасява както може.....
3
 
4
 
3
преди 6 дни
Няма профилна снимка
Да, като регистрират фирмата си в Германия обаче, ще трябва да заплаща осигуровки върху цялата заплата. Няма да може да осиготрява шофьора на 610 лв и да му доплаща до 2500 евро "командировъчни". Затова Ганьо се фука че е много конкурентен, защото скрива едни 1500 евро за осигуровки на шофьорите. Ние няма да оправяме света, но когато ти отрежат Хитер-Петровия номер не се прави на жертва.
4
 
2
 
2
Dr. Vatnikov до: marto76
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
И това чудо за 3 дни.
И на него ще му намерят колая, регистрация в някоя държава на запад на фирма, отдаване от чуждата към бългсрслата като подизпълнител и тн.

Само без нерви :)
2
 
4
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Това е наистина сериозна заплаха за по-малките превозвачи у нас, но никой не му обръща внимание, докато не стане късно. Това издава липса на стратегия в този сектор.

Още от Икономика и политика
Анкета: 66% от българите ще харчат по-малко това лято