Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Превозвачи: Сбъркана е икономическата логика при определянето на тол таксите

Тарифата стимулира екологично ефективните транспортни средства, според „Национално тол управление”

Превозвачи: Сбъркана е икономическата логика при определянето на тол таксите

Снимка: АПИ

Транспортните фирми все по-упорито настояват, че с въвеждането на тол системата в разгара на лятото тази година разходите им ще се повишат драстично. Тази теза застъпи в ефира на bTV Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на превозвачите.

„Презентацията на тол системата ни показа колко е сбъркана икономическата логика. Ако към момента нафтата е 2 лева, все едно след 16 август тя да стане 4,50 лева, което ще се отрази на крайния потребител”, коментира Арабаджиев. 

Още по темата

„Въвеждането на тол системата е реформа, а във всяка реформа има промени", каза проф. Олег Асенов, началник на „Национално тол управление”. Той очаква повишение между 0,6 до 2% на реалните, крайни цени на някои от стоките, заради поскъпването на транспортните услуги.

Той добави, че не е коректно таксите да се изчисляват като абсолютно число, вместо в контекста на ценообразуването на стоките. По думите му тарифата, която е представена, е най-консервативният модел и е съобразена с други държави, но не е механично пренесена, защото всяка страна си има специфична инфраструктура.

Асенов бе категоричен, че тарифата стимулира онези превозвачи, които използват относително по-малки и екологично ефективни транспортни средства. За тях тарифата е под 10 ст. 

Йордан Арабаджиев обаче не се съгласи и заяви, че в Полша и Германия таксите са по-ниски от българските.

Олег Асенов уточни, че тол таксите ще се отразят най-силно на продуктите с ниска цена и голям обем.

Според него винетната система осигурява само пътуване за време и не е справедлив модел, защото този, който руши пътя, не плаща за това. Асенов съобщи, че от следващата година ще бъдат осигурени не по-малко от 500 млн. лв. за поддръжка на пътища от тол системата.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Надежда Бочева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
5
 
2
khao до: ПИЧ
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
но най любимата гледна точка е
-- Вие плащайте, а ние ще ползваме ... ! (превозвачески поглед на нещата) :)

нито изчисления ги интересува, нито другите гледни точки
12
 
1
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Много папагалско е това решение за тол-таксите. Това го имало в други страни. Като чувам че и Световната банка ни съветва - съвсем го втасахме. Тя ни съветва и за водите - та затова цените на водата хвърчат нагоре и не му се вижда края. Тука мога да напиша една дипломна работа за тия такси, ама нямаме време. Само два въпроса диаметрално различни ще маркирам:
- ако българия няма тол такси за своите камиони (а само за чуждите се плащат такси) - може да стане тъгър на балканите в областта на превозите (изглед откъм превозвачите)
- трябва ли да плащаме за да преминаваме през нашите Български земи (патриотичен поглед към нещата)
Още много гледни точки и изчисления има.

Още от Икономика и политика
Отмяната на машинното гласуване мина на първо четене