IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Столична община прави системи за по-добра ориентация в града и транспорта

В средата на декември започва визуална кампания, която ще дава данни за информационните обекти в София

15:03 | 14.12.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Двете системи – за пешеходна ориентация на туристите в София и за ориентацията на граждани и туристи в градския транспорт, са разработени така, че да се допълват. Целта е да позиционираме максимално добре София като желана дестинация и да направим града удобен и лесен за ориентация.

Това обяви Малина Едрева, председател по култура и образование на Столичен общински съвет, която заедно с главния архитект на столицата Здравко Здравков представиха системите за ориентация и предстоящата визуална кампания за София, предаде БТА.

Едрева посочи, че са се възползвали от опита на две столици, които скоро са били градове домакини на председателството на ЕС - Амстердам и Братислава.

Системата за пешеходна ориентация е двуезична и е с кафяв цвят. Ползвани са три типа обекти - голям и малък тотем и стълб с табели, които се различават по количеството информация, която носят. Стуктурата е била подчинена на функцията, но са се стремили да се запази и висока естетика.

При изработването на информационните обекти са се съобразявали с това как хората възприемат данни - дали текстово или визуално, така че има както текстова, така и визуална информация. Проектът е съобразен за хора със зрителни затруднения, обясниха от Столична община.

При изработването на втората система са ползвани подобни принципи и елементи, така че двете да могат да си "говорят".

Новите табели за градския транспорт ще бъдат с много повече информация, избрани са различни цветове за различните превозни средства - светло синьо за тролеите, оранжево за трамваите и червено за автобус. Върху табелите се отбелязва освен името на спирката, но и нейния номер, включени са пълния маршрут на транспортното средство има информация както на кирилица, така и на латиница.

Кампанията е чисто имиджова, тя включва шест специфични послания. В нея са ползвани цветовете на герба на столицата. Визуалната кампания започва в средата на декември.

Поставянето на табелите за другите две системи ще бъде направено в средата на януари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още