IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Евродепутат настоява технологичните гиганти да се регулират където са базирани

Някои държави обаче обмислят разширяване на обхвата на потенциалните нови правила на ЕС

11:17 | 06.10.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Американски технологични гиганти като Apple, Google, Facebook и Amazon трябва да бъдат регулирани от страната в Европейския съюз, където са базирани, съгласно предложените правила в блока, твърди представител на европейските власти, заставайки срещу усилията на някои държави да разширят обхвата на планирания закон, предава Ройтерс.

Принципът за страната на произход е заложен в законопроекта на еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер, известен като Закон за цифровите услуги. Той изисква американските технологични гиганти да правят повече, за да следят в интернет за незаконно и вредно съдържание.

Принципът означава, че Ирландия е отговорна за регулацията на Apple, Google и Facebook, защото европейските им централи са там, докато Amazon е обект на надзор от страна на Люксембург.

Франция и няколко други държави се опитват да разширят обхвата, притеснени, че концентрирането на регулацията само в две държави може да отслаби правилата и да забави взимането на решения.

Евродепутатът Кристел Шалдемосе, която ръководи минаването на Закона за цифровите услуги през Европейския парламент и има правомощието да изменя или да добавя още разпоредби в него, подкрепя основното предложение в него.

„Има смисъл да се запази принципът на страната на произход“, коментира тя в интервю за Ройтерс.

Шалдемосе обаче иска да направи крачка напред спрямо Вестагер, като включи забраната за някои таргетирани реклами в Закона за цифровите услуги.

„Таргетираните реклами, които са базирани на поведението ви във Facebook например, не трябва да бъдат позволени. Реклами, базирани на факта, че сте посещавали уебсайтове за покупка на обувки или други подобни, класически търговски реклами, вероятно трябва да бъдат разрешени“, допълва тя.

Шалдемосе твърди, че се надява да завърши проекта с другите евродепутати през следващите два месеца, за да може през следващата година да се сключи сделка със страните от ЕС, преди предложените правила да влязат в сила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:13 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още